خستگی زائران در راه بازگشت، عامل اصلی تصادفات در مرزها


خستگی زائران در راه بازگشت، عامل اصلی تصادفات در مرزها

اهواز – ایرنا- رییس پلیس راه استان خوزستان با اشاره به آغاز پیک بازگشت زائران از عتبات عالیات به کشور گفت: خستگی زائران در راه بازگشت ، عامل اصلی تصادفات در مرزهاست.

سرهنگ رضا دولتشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: درحال حاضر ترافیک در مرزهای چذابه و شلمچه پرحجم اما روان است و بیشتر بار ترافیک در مسیرهای بازگشت قرار دارد .

وی ادامه داد: نگرانی از بابت حمل مسافران و زائران توسط اتوبوس ها نداریم زیرا به صورت مستمر توسط پلیس راه و مدیران پایانه‌ها رصد می شوند.

دولتشاهی گفت: بیشترین نگرانی از تردد خودروهای شخصی است زیرا با خستگی در جاده‌ها تردد می کنند، از رانندگان درخواست می کنیم در موکب‌های تعیین شده استراحت کنند و برای بازگشت عجله نداشته باشند.

وی افزود: از مردم شهرهای اطراف مناطق مرزی درخواست می شود از تردد غیرضروری در پایانه‌ها و موکب‌های احداث شده در مرزها خودداری کنند تا ما فرصت بیشتری برای مدیریت جاده‌ها داشته باشیم.

به گفته دولتشاهی تردد کامیون‌ها و تریلرها به استثنای خودروهای حامل مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح چهارشنبه ۱۷ مهر تا هفت صبح چهارشنبه یکم آبان در محورهای اهواز- سوسنگرد، بستان- چذابه، اهواز- خرمشهر - شلمچه و برعکس ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌ تردد برای تاکسی‌های شهری، گفت: تردد تاکسی‌های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین ۹۸ از ۱۷ مهر تا ۴ آبان در محورهای خارج از شهر ممنوع خواهد بود.

از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی برای شرکت در آیینهای اربعین سالار شهیدان از گذرگاه‌های شلمچه و چذابه راهی کشور عراق شدند.

پیش بینی شده در ۲ روز آینده آهنگ ورود زائران به کشور از چذابه آهنگ تندتری به خود بگیرد.
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی ادامه می یابد.
مرزهای چذابه و شلمچه ۲ گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد