اورژانس اصفهان به بیش از 100 زائر در مرز چذابه امدادرسانی کرد


اورژانس اصفهان به بیش از 100 زائر در مرز چذابه امدادرسانی کرد

اصفهان- ایرنا- مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از امدادرسانی اورژانس 115 اصفهان به بیش از 100 زائر اربعین حسینی در مرز چذابه خبر داد.

غفور راستین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس به همراه ۴۰ نیروی فوریت‌های پزشکی و خودروی ارتباطات اورژانس در مرز چذابه مستقر هستند.

چذابه در ۱۷ کیلومتری شمال غربی بستان در استان خوزستان قرار دارد.

وی تصریح کرد: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از مرکز فوریت‌های پزشکی استان به همراه هشت تکنسین اورژانس برای اربعین به این مرز اعزام شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: تاکنون نیروهای پیش‌بیمارستانی در مرز چذابه به ۱۰۶ نفر از زائران از جمله ۶۷ مرد و ۳۹ زن امدارسانی کردند.

وی با بیان اینکه در ۲ مورد از بالگرد اورژانس آن منطقه برای انتقال بیماران به بیمارستان استفاده شد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۵ نفر به بیمارستان منتقل و ۶۳ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

راستین همچنین با اشاره به اعزام ۲ دستگاه خودروی تعمیرات سیار برای موارد نیاز به مرز، ادامه داد: تاکنون خودروی تعمیرات سیار در ۱۱ مورد اقدام به تعمیرات مورد نیاز در مرز چذابه کرده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اظهار داشت: تمامی بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس استان به حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز تا نقطه صفر مرزی مسائل فوریت‎‌های پزشکی را پوشش می‌دهند.

اربعین حسینی همزمان با بیستم صفر، چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) به همراه فرزندان و یاران ایشان در روز عاشوراست که به همین مناسبت سالانه همایش پیاده‌روی از نجف تا کربلا با حضور علاقه‌مندان و ارادتمندان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

سال گذشته نزدیک به ۱۷۰ هزار نفر از استان اصفهان در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) شرکت کرده بودند.

امسال نیز ۳۰۲ هزار و۵۰۰ نفر از اصفهانی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۲ برابری دارد.

اصفهان هم‌اکنون پس از استان‌های تهران، خوزستان رتبه سوم کشور را از لحاظ تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای اعزام به پیاده‌روی کربلا قرار دارد.

۷۱۳۵/۶۰۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...