روحانی: دانشگاه به رسالت خود عمل کرده است


روحانی: دانشگاه به رسالت خود عمل کرده است

تهران - ایرنا - رئیس‌جمهوری گفت: بعد از انقلاب، جنگ، مشکلات و فشارهای اقتصادی داشتیم اما دانشگاه در رشته‌های مختلف به رسالت خود عمل کرده است. ما نسبت به دنیا و جوامع پیشرفته عقب نیستیم و حرکت‌های خوبی در عمل و دانش داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام والسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی در دانشگاه تهران گفت: بسیار خوشحالم که خداوند امسال هم به من توفیق داد که در بهار علم و دانش و مراسم رسمی آغاز به کار دانشگاه‌ها حضور پیدا کنم. دانشگاه‌ برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. اگر عام بگیریم، حوزه هم در کنار دانشگاه است.

وی ادامه داد: خوشحالم دروس حوزوی را در قم که بالاترین مرکز دینی در ایران است، گذراندم و دروس دانشگاهی را در دانشگاه تهران که یک مرکز علمی معتبر بوده و است، خواندم و اساتید گرانقدری که برخی‌شان را از دست دادیم و برخی از آنها در صحت و سلامت هستند و با آنها دوست و رفیق بوده و هستم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه و حوزه‌، اداره آینده جامعه را برعهده دارد، اظهار داشت: آنهایی که در دانشگاه درس می‌خوانند، مسئولیت اجرایی را برعهده ندارند و بیشتر می‌خواهند بیاموزند ولی وقتی وارد دانشگاه می‌شوند، احساس می‌کنند از مدیران آینده هستند لذا اگر شغلی برای فارغ‌التحصیلان یافت شود، او راضی نیست بلکه به دنبال سمتی است که مدیریت بخشی از کار را برعهده داشته باشد یا سمتی متناسب با تحصیلاتش داشته باشد.

روحانی اضافه کرد: دانشگاه‌ها مسئولیت سنگینی را برعهده دارند و جامعه و دولت هم در برابر دانشگاه مسئول هستند. اینکه خدمات دولت به اندازه کافی هست یا نیست یا از نظر سلامت، تغذیه، خوابگاه، امکانات رفاهی و فرهنگی و... برای دانشجویان، امکاناتشان کافی است یا خیر، اعتراف می‌کنم نواقصی وجود دارد ولی تلاش می‌کنیم مسائل‌شان را رفع کنیم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران دانشجویی خود در دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: فضای ورزش و زمین چمنی در دانشگاه تهران بود که ما هم همانجا می‌آمدیم. اکنون آن زمین به مرکز عبادت و نمازجمعه تبدیل شده است. به وزیر و روسای دانشگاه‌ها تاکید می‌کنم که به ورزش، رفاه و تغذیه و... دانشجویان به همان اندازه که برای سیاست، یادگیری و... دانشجویان وقت می‌گذاریم، وقت بگذارند چراکه دانشجوی سالم، عالم، با نشاط، فعال و شیفته کشور نیاز داریم که تا ما به وظیفه خودمان عمل کنیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در ۴۱ سال بعد از انقلاب، جنگ، مشکلات و فشارهای اقتصادی داشتیم اما دانشگاه در رشته‌های مختلف به رسالت خود عمل کرده است، ابراز داشت: ما نسبت به دنیا و جوامع پیشرفته عقب نیستیم و حرکت‌های خوبی در عمل و دانش داشته‌ایم. من در سه، چهار ماه اخیر نمونه‌هایی دیده‌ام که فردی که پزشک متخصص است و در آلمان بخشی از مسئولیت یک مرکز پزشکی را برعهده دارد، وقتی یک از اقوامش نیاز به عمل جراحی دارد، او را به تهران می‌آورد و جراحی می‌کند.

روحانی افزود: من از او در این باره پرسیدم مگر آلمان بهتر نیست؟ او را در آنجا عمل کنید. او گفت از نظر کیفیت ایران پایین‌تر نیست و از لحاظ رسیدگی هم پایین‌تر نیست. او اینها را گفت. او گفت از لحاظ بهداشتی مراکز درمانی ما بهتر از اروپا است. این حرف‌ها را کنار بگذاریم. اینکه ترجیح می‌دهد در ایران عمل شود، نشان می‌دهد کشور ما در علوم مختلف پیشرفته است.
ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403