اردوغان: ترکیه هرگز با یک سازمان تروریستی بر سر میز مذاکره نخواهد نشست


رئیس جمهور ترکیه در پی اتمام دیدارهایش در راه بازگشت از آذربایجان، در هواپیما به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت، ترکیه با یک سازمان تروریستی بر سر میز مذاکره نخواهد نشست.

اردوغان در پی اتمام دیدارهایش در راه بازگشت از آذربایجان، در هواپیما به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اردوغان با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ترکیه حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه آسیب به غیرنظامیان در چارچوب عملیات چشمه صلح در شرق فرات انجام می دهند، گفت، ما عملیات خود را کاملا علیه سازمان های تروریستی ترتیب دادیم و از این پس نیز چنین خواهد بود.

اردوغاتن تصریح کرد: "هدف عملیات چشمه صلح معلوم است. پاکسازی مرزهایمان از عناصر تروریستی و تامین بازگشت امن پناهجویان به خانه هایشان. این نیز با توجه به ترجیح و خواست خود آنان صورت می گیرد. این عملیات تا دستیابی به هدف ادامه خواهد داشت."

رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به اینکه سازمان تروریستی پ ک ک / پ ی د / ی پ گ که تا همین اواخر با ایالات متحده آمریکا در حرکت بود، اکنون به دنبال راه هایی برای دستیابی به توافق با رژیم سوریه می باشد، افزود: "من از کشورهای غربی می پرسم، متفق اصلی شما کیست؟ ترکیه یا پ ی د - ی پ گ و یا داعش؟ این سازمان تروریستی، داعشی های زندانی را آزاد می کند و این شما هستید که در برابر این عمل سکوت می کنید."

اردوغان در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ می خواهد که داعشی های آزاد شده را ترکیه تحویل بگیرد؟ گفت: "زندان هایی که داعشی ها محبوس هستند، تنها در رقه نیست. در طرف شمال نیز هست. آنها را تحویل می گیریم. زندانهایی که آنها محبوس هستند را نمی توان زندان نامید. جنگجویان خارجی را به کشورهای خودشان می فرستیم. خواهید دید که چگونه دچار دستپاچه خواهند شد. فرانسه خواهد گفت که "نفرستید!". آلمان هم خواهد گفت که "نفرستید!". سپس نوبت به محاکمه آنان در دادگاههایی که در زندان تشکیل خواهیم داد، خواهد رسید. فکر بقیه داعشی هایی که در داخل این مرز نیستند را آمریکا بکند."

اردوغان با اشاره به اینکه برای هماهنگی تحولات در منطقه با روسیه و آمریکا دیدار کرده اند افزود: "عصر گذشته با آقای دونالد ترامپ گفتگو کردم. قبل از آن نیز با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کردم. در پاسخ به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای آتش‌بس و میانجی‌گری گفتم که ما هرگز نمی‌توانیم آتش‌بس اعلام کرده و با یک گروه تروریستی وارد مذاکره شویم. میانجیگری کشوری چون آمریکا بین یک سازمان تروریستی و متفقی چون دولت جمهوری ترکیه، به عقیده من نه از نظر حقوق جنگی و نه از نظر علوم سیاسی هرگز اقدامی صحیح نیست. این مسئله را با خود آقای ترامپ نیز میان گذاشتم."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا