رنو زوئی جایگزین یک خودروی آلاینده می‌شود


رنو زوئی جایگزین یک خودروی آلاینده می‌شود

عصر خودرو- به نظر می‌رسد که خودروی تمام الکتریکی کلیو زوئی آر اس تحت‌تاثیر استانداردهای بالای آلایندگی هوا باید جایگزین خودروی رنو زوئی آر اس شود.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، از آنجایی که استانداردهای مربوط به آلایندگی هوا در اتحادیه اروپا بر خط تولید بسیاری از خودروها در این قاره سبز سایه افکنده است، حالا به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی رنو فرانسه نیز تصمیم گرفته است که یکی دیگر از خودروهای جذاب و پرطرفدار خود را از رده خارج کرده و آن را با یک مدل خودروی دیگر جایگزین کند.

بر اساس این اخبار و گزارش‌های منتشر شده در اتو اکسپرس، طرفداران و مشتریان این شرکت باید به زودی تحت تاثیر قوانین و مقررات سخت گیرانه اتحادیه اروپا در خصوص مقابله با آلودگی هوا، با خودروی رنو کلیو آر اس (Clio RS) خداحافظی کنند و سپس جایگزینی خودروی رنو زوئی آر اس را بپذیرند.

علی کسائی، معاون برنامه‌ریزی تولید رنو، در این خصوص به اتو اکسپرس عنوان کرده است که تولید خودروی کلیو آر اس منطبق با استانداردهای جدید آلایندگی جدید، نیازمند تکنولوژی‌های پیشرفته و پیچیده جدیدی بود تا بتواند آلایندگی کمتری تولید کند که به طور حتم، از صرفه اقتصادی آن می‌کاست چراکه در این صورت ما مجبور بودیم قیمت خودرو را افزایش دهیم که موجب کاهش شدید تمایل خرید مشتریان برای تهیه و استفاده از آن می شد و بدین ترتیب سهم خود را در رقابت با سایر رقبای قدرتمند خود از دست می دادیم.

بنابراین رنو تصمیم گرفت که خودروی الکتریکی رنو زوئی آر اس را که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خودروهای برقی در اروپا و جهان به شمار می‌رود، جایگزین کلیو آر اس کند تا بتواند سهم خود را در کاهش آلودگی هوا و مطابقت با استانداردهای سخت گیرانه اتحادیه اروپا در این زمینه ایفا کند.

رنو زوئی آر اس که به یک باتری 50 کیلووات ساعتی مجهز شده است، قادر خواهد بود مسافتی معادل 389 کیلومتر را بپیماید. موتور این خودروی اکتریکی همچنین 133 اسب بخار و 245 نیوتن متر گشتاور قدرت دارد که می تواند تا حد زیادی نظر و رضایت مشتریان را به سمت و سوی خود جذب کند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت