شکست ایران بعد از 2526 روز/ویلموتس به کی روش نرسید


شکست ایران بعد از 2526 روز/ویلموتس به کی روش نرسید
تیم ملی ایران بعد از ۲۳ مسابقه در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی شکست خورد.

۲۴ آبان ۱۳۹۱ بود که تیم ملی ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ و در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت. شاگردان کارلوس کیروش برای غلبه بر حریف خود انگیزه فراوانی داشتند اما در نهایت با یک گل شکست غیر منتظرهای را متحمل شدند. گل ازبک‌ها از روی یک ارسال از سمت راست و با اشتباه مهدی رحمتی در خروج همراه بود. آن دیدار آخرین بازی رسمی رحمتی برای تیم ملی هم به شمار می‌رفت.

بعد از آن مسابقه، تیم ملی ایران هیچ‌وقت در مسابقات مقدماتی جام جهانی شکست نخورد و حالا بعد از ۶ سال و ۱۰ ماه و ۲۹ روز بار دیگر این اتفاق در مسابقات مقدماتی جام جهانی تکرار شد. این بار شاگردان مارک ویلموتس با نتیجه‌ای مشابه و البته در خارج از خانه مقابل بحرین باخت را پذیرا شدند. این باخت بعد از ۱۷ برد و ۶ تساوی در مسابقات مقدماتی جام جهانی بود که رقم خورد.

ویلموتس به کی روش نرسید؛ از آلبانی تا بحرین

«مارک ویلموتس» در پنجمین تجربه سرمربی‌گری خود روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران، نخستین شکستش را تجربه کرد.

تیم ملی ایران در سومین بازی خود در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان خود بحرین باخت تا به رده سوم جدول رده‌بندی سقوط کند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که ویلموتس در پنجمین آزمون سرمربی‌گری خود اولین باختش را تجربه کرد. تیم تحت هدایت او ابتدا با پنج گل سوریه را شکست داد. سپس مقابل کره جنوبی به تساوی یک بر یک رسید. در گام سوم با ۲ گل از سد هنگ کنگ گذشت و کامبوج را در چهارمین مسابقه با ۱۴ گل بدرقه کرد اما در برابر بحرین شکست خورد.

در مقایسه با کارلوس کی‌روش، ویلموتس، هفت مسابقه زودتر طعم تلخ نخستین باخت را چشید. کی‌روش بعد از مصاف با تیم‌های ماداگاسکار، مالدیو (۲ دیدار)، اندونزی، قطر، فلسطین، بحرین (۲ دیدار)، اندونزی،اردن و قطر در دوازدهمین پیکار در جدالی دوستانه در استانبول ترکیه با نتیجه یک بر صفر به تیم ملی آلبانی باخت.

حال باید دید ویلموتس در ادامه راه چه نتیجه‌ای را کسب می کند. بی‌تردید این باخت نمی‌تواند سنگ محک خوبی برای سنجش کار مرد بلژیکی باشد. او در ابتدای راه با تیم ملی هست و باید از حمایت ۱۰۰درصدی برخوردار باشد.

تیم ملی در گام بعدی باید در آبان ماه در بصره به مصاف تیم ملی عراق برود و سخت‌ترین بازی خود را در این مرحله برگزار کند.

i​rna.‎​ir

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو