ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین در موکب دانشجویان جهان اسلام


ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین در موکب دانشجویان جهان اسلام

موکب دانشجویان جهان اسلام که هم‌اکنون در عمود ۱۴۰۴ مستقر است، امسال ارائه خدمات فرهنگی همچون برپایی جلسات پرسش و پاسخ و اهدای بسته‌های فرهنگی به زائران و‌ کودکان را در دستور کار خود قرار داده...

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در مسیر زائران اربعین حسینی، در کنار موکب‌های مختلف که از زائران‌پذیرایی می‌کند، موکب دانشجویان جهان اسلام در حرکتی خودجوش اقدام به فعالیت‌های فرهنگی کرده است تا از این جهت علاوه بر نشان دادن عظمت حماسه اربعین حسینی، به زائران خدمت‌رسانی کند.

خادمان موکب دانشجویان جهان اسلام در سال جاری همزمان با شروع سفر خود، ارائه خدمات سیار فرهنگی به زائران را با اقامت در مرز مهران، شهرهای کوت و نجف آغاز کرده و در نهایت در عمود ۱۴۰۴ مستقر شدند.

خادمان این موکب که ۳۰ نفر از جوانان فعال هستند، در مسیر پیاده‌روی اربعین اقدام به برپایی جلسات پرسش و پاسخ به شبهات و مسائل شرعی، مراسم عزاداری و‌ سخنرانی‌های مذهبی و‌ نماز جماعت می‌کنند.

ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین در موکب دانشجویان جهان اسلام

همچنین ارائه خدمات به کودکان، اهدای بسته‌های فرهنگی به زائران و کودکان، شبیه‌سازی واقعه کربلا با دوربین VR و فعالیت‌های رسانه‌ای همچون گفت‌وگو با زائران اربعین اباعبدالله الحسین (ع) از کشورها و ملیت‌های مختلف و مستندسازی از راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی (ع) از دیگر اقدامات موکب دانشجویان جهان اسلام در عمود ۱۴۰۴ است.

موکب دانشجویان جهان اسلام امسال برای سومین سال متوالی در حماسه اربعین حسینی حضور دارد که از ۱۸ مهر فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۲۶ مهرماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403