آمار صادرات متناسب با ظرفیت‌های استان کرمان نیست


آمار صادرات متناسب با ظرفیت‌های استان کرمان نیست

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: 500 میلیون دلار صادرات استان کرمان نسبت به ظرفیت های استان عدد کمی است و باید ظرفیت های صادرات استان تعریف و افزایش داده شود.

به گزارش ایسنا، "سیدمهدی طبیب‌زاده" امروز ۲۴ مهرماه در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار کرد: عمده کالای صادراتی استان پسته است و امسال با توجه به پیش بینی تولید پسته، اما هنوز کار صادرات به شکل جدی آغاز نشده است.

وی افزود: اگر به همین روال پیش برود، بخش کمی از پسته موجود صادر می شود که استان مشکل پیدا می کند و باید جلسه ای با حضور صادرکنندگان برگزار تا کار انجام شود و پسته نماند.

طبیب زاده در ادامه تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون دلار صادرات استان کرمان نسبت به ظرفیت های استان عدد کمی است و باید ظرفیت های صادرات استان تعریف و افزایش داده شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه درباره برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان کرمان آذرماه امسال در تبریز بحث و تبادل نظر شد.

دکتر"محمدعلی دهقان" سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این جلسه درباره حضور فعال استان کرمان در نمایشگاه های توانمندی های استان در تبریز اظهار کرد: برای حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه اعتبار نمی دهیم. زیرا در این صورت می شود نمایگشاه دولتی و ادامه روال قبلی.

وی افزود: باید کسانی که توانمندی دارند برای حضور در نمایشگاه هزینه و شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد طی هفته آینده جلسه ستاد پسته استان کرمان در زمینه برنامه ریزی صادرات این محصول برگزار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز