برگزاری مسابقه قرآنی «رویین‌دژ» در کوهسرخ


برگزاری مسابقه قرآنی «رویین‌دژ» در کوهسرخ

گروه شهرستان‌ها ــ به‌همت مجمع حافظان قرآن کریم کاشمر مسابقه فرهنگی ـ قرآنی «رویین دژ»، در بخش کوهسرخ کاشمر برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه قرآنی «رویین‌دژ» در کوهسرخبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مسابقه فرهنگی ـ قرآنی «رویین دژ» با محوریت مسابقه کتابخوانی و با هدف تبیین ارزش عفاف و حجاب به‌همت مجمع حافظان قرآن کریم شهرستان کاشمر در بخش کوهسرخ منطقه کاشمر برگزار می‌شود.

سؤالات کتبی این مسابقه قرآنی با تأکید عفاف و حجاب در خانواده، جامعه و فضای مجازی و با هدف تحکیم بنیان خانواده و دفاع از حریم زن در جامعه اسلامی و نگاهی استدلالی به موضوع عفاف و حجاب طراحی شده و آزمون آن به‌صورت همزمان و فراگیر روز جمعه، 26 مهرماه، در بخش کوهسرخ برگزار خواهد شد.

با اعلام فراخوان و انجام مقدمات برگزاری همزمان این آزمون فرهنگی، قرآنی، نزدیک به 1000 نفر از عموم مردم منطقه کوهسرخ با سنین مختلف و با مشاغل گوناگون در این مسابقه بزرگ ثبت‌نام کرده‌اند، فرآیند ثبت‌نام از علاقه‌مندان شرکت در این رقابت قرآنی در تمامی پایگاه‌های بسیج مساجد به انجام رسیده است.

منبع این مسابقه فرهنگی و قرآنی، کتابی است با عنوان «رویین دژ» نوشته غلامرضا معینی هادی‌زاده که با قلمی فصیح و روان استدلال‌های قرآنی، حدیثی و عقلی را با محور ضرورت حاکم‌ بودن عفاف و حجاب در سطح جامعه تشریح‌ می‌کند.

«مسابقه کتابخوانی رویین‌دژ» در طی سال‌های اخیر مخاطب ویژه نسل جوان در سطح، مدارس، مساجد، مراکز علمی و دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور بوده و توانسته مخاطب چندهزار نفری از افراد جامعه را به خود جذب کند و با ایجاد رقابت قرآنی و اجرای مسابقه قرآنی به تبیین فرهنگ عفاف و حجاب بپردازد.

لازم به ذکر است که این آزمون که تاکنون در استان‌های خارسان رضوی، تهران، اصفهان، فارس و دیگر استان‌های کشور اجرا شده است، این بار نیز همچون دوره‌های گذشته به‌صورت کتبی و حضوری و همزمان ساعت 9 صبح در شهر ریوش و 27 روستای بخش کوهسرخ برگزار می‌شود.

50 وام قرض‌الحسنه 30 میلیون ریالی و دیگر جوایز نقدی و غیرنقدی از جمله هدایایی است که به متسابقان برتر این دوره از مسابقه‌ کتابخوانی «رویین‌دژ» در بخش کوهسرخ اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...