پنتاگون: با نیروهای کُرد سوریه همکاری می‌کنیم


پنتاگون: با نیروهای کُرد سوریه همکاری می‌کنیم

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد قصد دارد به همکاری خود با نیرو‌های دموکراتیک سوریه ادامه دهد.

پنتاگون: با نیروهای کُرد سوریه همکاری می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‏ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد قصد دارد در مبارزه با گروه تروریستی داعش به همکاری خود با نیرو‌های دموکراتیک سوریه که عمدتا از شبه نظامیان کُرد تشکیل شده است، ادامه دهد.

یک مسئول بلندپایه پنتاگون که نامش فاش نشده است روز گذشته در جمع روزنامه نگاران اعلام کرد: با این که ما دیگر نیرویی در شمال سوریه نداریم، اما بررسی خواهیم کرد که ببینیم چه نوع حمایتی می‌توانیم از نیرو‌های دموکراتیک سوریه به عمل آوریم.

پس از آن که ترکیه اعلام کرد بر ضد گروه‌های شبه نظامی کُرد شمال سوریه مداخله نظامی خواهد کرد آمریکا نیرو‌های نظامی خود را از این منطقه خارج کرد با این حال مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند پادگان التنف را که در مرز اردن و سوریه واقع شده و نزدیک به یکصد و پنجاه نظامی آمریکایی در آن مستقر هستند‏، حفظ خواهند کرد.

مسئول بلندپایه نظامی آمریکا افزود: ما پادگان التنف را حفظ خواهیم کرد چرا که با استفاده از آن می‌توانیم احتمالا ماموریت خود را در جنوب ادامه دهیم.

این مقام آمریکایی ادامه داد: نیرو‌های دموکراتیک سوریه یک شریک مهم برای آمریکا بودند و من فکر می‌کنم که آن‌ها نیز اراده خود را برای ادامه مبارزه با داعش در سوریه نشان داده‌اند. در آینده مذاکراتی درباره روش‌هایی که ما می‌توانیم از این نیرو‌ها در مبارزه با داعش در سوریه حمایت کنیم‏ انجام خواهیم داد.

این مسئول آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره خدشه‌دار شدن اعتماد نیرو‌های کُرد سوریه به آمریکا که با خارج کردن نیرو‌های خود از شمال سوریه کُرد‌ها را در برابر تهاجم نظامی ترکیه تنها گذاشت‏، تاکید کرد: روابط کُرد‌ها با ارتش آمریکا آن قدر محکم است که بتوانیم همکاری‌های خود را با آن‌ها ادامه دهیم.

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس