مهارت‌های زندگی نقش موثری در پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری دارد


مهارت‌های زندگی نقش موثری در پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری دارد

زنجان - ایرنا - مهارت‌های زندگی نقش موثری در پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری و آسیب‌های اجتماعی دارد و این مهم باید از کودکی مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بی‌شک نشاط اجتماعی یکی از مولفه‌های اصلی رفاه و از مهمترین شاخص‌های توسعه در کشورها به‌شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در سلامت و پویایی اجتماعی ایفا می‌کند که این مقوله مهم باید از سوی مردم و مسئولان مورد توجه بسیار قرار گیرد.

گل‌نساء آقامحمدی افزود: در این ارتباط خانواده‌ها باید حفظ آرامش و صمیمیت را در فضای خانه، تقویت کرده و به کودکان مهارت‌های زندگی سالم، ارتباط درست و روش نه گفتن را بیاموزند.

این مسئول ادامه داد: رشد و توسعه جوامع در گرو توجه و برنامه‌ریزی همه اقشار در ابعاد مختلف جامعه است و بر این اساس، کودکان دروازه ورود به رشد و توسعه عمومی جامعه آینده خواهند بود و توجه به سلامت جسمانی و روانی آنان از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه پیشگیری است.

وی بر آموزش مهارت‌های زندگی در کودکان و توجه به نقش پیشگیری از اختلالات و آسیب‌های روانی اجتماعی و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کاهش مشکلات دوران کودکی تاکید کرد و گفت: اقدامات و مداخلات پیشگیرانه در دوره کودکی سرمایه گذاری و ذخیره رفتاری برای دوران بزرگسالی است.

آقامحمدی با اشاره به جایگاه مشاوره و روانشناسان در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز ادامه داد: صرف نداشتن بیماری روانی دال بر سلامت روان نیست بلکه کیفیت ارتباط با خود، دیگران و جهان، نشانه های سلامت روان بوده و سلامت روان حالتی از بهزیستی است که در آن فرد توانمندی خود را شناخته و از آن به نحو موثر و مولد استفاده کرده و برای اجتماع خویش مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با هدف ارتقای سطح علمی کارشناسان، روان شناسان و مشاوران و در نتیجه آن کمک به ارتقای سلامت روان جامعه محوری‌ترین کارکرد حوزه پیشگیری است.

به گزارش ایرنا، موضوعاتی مانند، خودمراقبتی، آموزه‌های دینی و معنویت در ارتقای سلامت روان، تحکیم خانواده، مهارت‌ های زندگی، مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت و جایگاه رسانه و شبکه های اجتماعی در ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش سلامت روان، از موضوعات هفته سلامت روان را تشکیل میدهد.

هفته سلامت روان همه ساله از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه با عناوین مختلف در کشور برگزار می شود.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری