زائران مرز خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند


زائران مرز خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند

کرمانشاه- ایرنا- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه، به زائران اربعین حسینی (ع) پیشنهاد کرد که با توجه به ترافیک روان و آمادگی پلیس این استان، مرز بین‌المللی خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

سرهنگ محمد حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرز خسروی برای استقبال از ورود هر تعداد از زائران اربعین به کشور آمادگی و امکانات لازم را دارد.

او گفت: اتوبوس‌های کافی در شهرستان قصرشیرین برای انتقال زائران به شهر کرمانشاه وجود دارد و از آنجا نیز با حدود هزار دستگاه اتوبوس زائران به سراسر کشور منتقل می‌شوند.

حیدری همچنین گفت: میزان تردد خودرو در سطح استان کرمانشاه در ایام اربعین امسال نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است با این حال با توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و مدیریت پلیس، ترافیک جاده‌ای استان هم‌اکنون روان و بدون مشکل در جریان است.

او به رانندگان هم توصیه کرد که با سرعت مجاز رانندگی کنند و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی، پس از توقف در استراحتگاه‌های استان و رفع خستگی، سفر خود ادامه دهند.

سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار زائر از مسیر کرمانشاه راهی مرز مهران و عتبات عالیات شدند امسال اما با بازگشایی مرز بین‌المللی خسروی، بخش زیادی از زائران ترجیح دادند که این مرز راهی کربلا شوند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هر روز بین ۱۰ تا ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی (ع) از مرز خسروی عازم کربلا می‌شوند، گفت: تاکنون حدود ۱۴۰ هزار زائر از این مرز عازم عراق شده‌اند.

زائران اربعین حسینی می‌توانند از ساعت هفت تا ۱۶ از مرز خسروی خارج شوند اما ورود زائران از آن تا ساعت یک نیمه شب مجاز است.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر