استاندارد در جزیره کیش با پویش‌های اجتماعی؛ فرهنگ سازی و نهادینه می‌شود


استاندارد در جزیره کیش با پویش‌های اجتماعی؛ فرهنگ سازی و نهادینه می‌شود

کیش - ایرنا- مدیرعامل منطقه آزاد کیش اعلام کرد: فرهنگ حفظ محیط زیست و استانداردسازی امور با بهره گیری از تشکلهای مردم نهاد و راه اندازی پویش‌های اجتماعی در جزیره کیش ترویج و نهادینه می شود.

به گزارش ایرنا غلامحسین مظفری سه شنبه در آیین گرامیداشت هفته استاندارد با اعلام این خبر افزود: فرهنگ سازی در حوزه استانداردها و حفظ محیط زیست با بهره گیری از پویش های اجتماعی و تشکلهای مردم نهاد به عنوان الگوی نوین در منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفته و تمامی بخشهای سازمان منطقه آزاد کیش موظف به پیگیری این اصول هستند.

وی فعالیت های انجام شده درحوزه استاندار را عامل ارتقاء کیفیت زندگی درجزیره کیش دانست و تاکید کرد: این اصول ضامن توسعه پایدار و متوازن است و باید در تمامی حوزه ها و خدمات جزیره کیش رعایت شود.

مظفری اضافه کرد: ارتقاء استاندارد و در برگیری آن در تمامی بخش ها و همه زمینه ها شعار ما در جزیره کیش است و بر این اساس تمامی امور از اخلاق و رفتار ها، تا کالا و خدماتآ امورعمرانی،تولید، مبلمان و فضای شهری کیش باید با توجه به وضعیت اقلیمی و نیازهای این جزیره استاندارد سازی شود تا در سطح ملی به عنوان الگو مورد پذیرش قرار گیرد.

وی استانداردسازی در حوزه های مرتبط با جذب گردشگر و تکریم ارباب رجوع را امری بسیار مهم عنوان کرد و گفت: در این دو حوزه نیاز به بسترسازی و انجام کارهای بیشتر و بزرگتر داریم.

او تصریح کرد: فرهنگ سازی در جزیره کیش ضرورت فراگیر است که از مهدکودک ها آغاز شده و با بهره گیری از مشارکتهای مردمی و توانمندیهای علمی و آموزشی به تمامی سطوح جامع و حوزهای آموزشی تعمیم داده می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در مباحث علمی نیز برای استاندارد سازی کارهای بزرگی در دست اقدام و اجرا داریم که نمونه آن آغاز به کار مرکز نو آوری کیش است که نمایندگان همه دانشگاه های طراز اول کشور در آن حضور دارند و شورای راهبری آن متشکل از روسای دانشگاه های بزرگ کشور، معاون وزارت علوم و رئیس جهاد دانشگاهی است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش، تلاش بیشتر در همه امور بویژه زمینه سازی برای رعایت اصول استاندارد، حفظ محیط زیست و رونق تولید از خواسته های خود و توقعات کشور از کیش عنوان کرد و افزود: این موضوع ضرورتی جدی برای ما محسوب می شود.

آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل­ سازمان منطقه آزاد­کیش، ناصرآخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و امور زیربنایی این سازمان، علیرضا خاکی­ فیروز رئیس­ مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران، عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان، مسئولان و پرسنل اداره استاندارد و جمعی از اصحاب رسانه، امروز در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار و در خصوص مسائل پیرامون استاندارد سازی حوزه های مختلف کیش گفتگو شد.

1339

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت