سرقت طلا با تصادف ساختگی


سرقت طلا با تصادف ساختگی

اعضای باند پنج‌نفری که در تصادف ساختگی پنج میلیارد ریال طلا سرقت کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، سرهنگ کارآگاه «کامیار چهری» گفت: موتورسواری روز نهم مردادماه به کلانتری 125 یوسف‌آباد مراجعه و اظهار کرد: با موتور در حال عبور از خیابان جهان‌آرا بودم که یک دستگاه خودرو پژو با چهار سرنشین از پشت به موتورسیکلتم برخورد کرد و به زمین پرت شدم.

ولی راننده خودرو که مدعی بود من باعث تصادف شده‌ام، با دیگر سرنشینان با من درگیر و سپس به‌سرعت از محل متواری شدند. با دورشدن خودرو متوجه شدم طلاجاتم شامل تعدادی سکه و شمش طلا به ارزش پنج میلیارد ریال سرقت شده است. این مقام انتظامی عنوان کرد: در گام نخست کارآگاهان پلاک خودرو متهمان را شناسایی کردند و در ادامه موفق شدند مالک خودرو را شناسایی کنند.

در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد مالک خودرو سابقه‌دار است و در چندین مرتبه به جرم ارتکاب سرقت دستگیر شده است. چهری افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی مخفیگاه متهم را در محله جوادیه شناسایی کردند و با هماهنگی‌های قضائی موفق شدند وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و برای کشف سایر جزئیات پرونده به پایگاه سوم آگاهی منتقل کنند. راننده خودرو اعتراف کرد: نقشه سرقت با تصادف ساختگی را من کشیدم و به سه نفر از دوستانم پیشنهاد دادم با من همکاری کنند.

در روز حادثه موتورسوار را شناسایی و وی را تعقیب کردیم و در خیابان جهان‌آرا از پشت به وی زدم. او که تعادلش را از دست داده بود، موتورسیکلتش واژگون شد و زمین برخورد کرد. قبل از اینکه راکب موتورسیکلت فرصت انجام کوچک‌ترین واکنشی را پیدا کند، او را مورد ضرب و جرح قرار دادیم و طلاجاتی که همراه او بود، سرقت کردیم و از محل گریختیم ولی طلاها نزد من نیست.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی سه همدست وی نیز شناسایی شدند، گفت: یکی از همدستان متهم ساکن شهرستان رودبار بود که با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم برای دستگیری متهم راهی رودبار شدند و وی را در مخفیگاهش دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کردند. سرهنگ چهری درخصوص اعتراف متهم دوم پرونده گفت: متهم دوم پرونده نیز گفت طلاها در اختیار وی نیست و اظهار کرد پس از دستگیری در اختیار دو همدست دیگر آنهاست.

وی افزود: متهمان دیگر پرونده نیز در مخفیگاهشان در شهرستان پاکدشت و شهر تهران دستگیر شدند و به سرقت طلاها اعتراف و اظهار کردند طلاها را زیر قیمت فروخته‌اند. سرهنگ چهری با بیان اینکه متهمان با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد از حمل مقدار بالای وجه نقد و طلا خودداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر