یونان؛ آتش‌سوزی در کمپ پناهجویان واتی


هزاران پناهجو در جزیره ساموس یونان به دلیل حریق بی‌سرپناه مانده‌اند. واتی یکی از پرجمعیت‌ترین کمپ‌های پناهجویان یونان است که نیمه شب گذشته (دوشنبه ۱۴ اکتبر) دچار آتش سوزی شد. به گزارش بی بی سی، گزارش‌ها حاکی است کمپ واتی که شش هزار تن...

هزاران پناهجو در جزیره ساموس یونان به دلیل حریق بی‌سرپناه مانده‌اند. واتی یکی از پرجمعیت‌ترین کمپ‌های پناهجویان یونان است که نیمه شب گذشته (دوشنبه ۱۴ اکتبر) دچار آتش سوزی شد.
به گزارش بی بی سی، گزارش‌ها حاکی است کمپ واتی که شش هزار تن را در خود جای داده، بر اثر این حادثه ویران شده و ساکنان آن از جمله صدها کودک شب گذشته را در محوطه باز سپری کردند.
این سانحه مصدومیت شدید ساکنان کمپ را در پی نداشته و سازمان پزشکان بدون مرز آسیب سطحی شماری از پناهجویان را گزارش کرده است.

اگرچه هنوز دلیل این آتش سوزی به اثبات نرسیده اما برخی از گزارش‌ها از "درگیری" پناهجویان پیش از این سانحه حکایت دارد. یکی از شاهدان عینی به بی بی سی فارسی گفت: "ظهر سر ناهار بین افغان‌ها و عرب‌ها درگیری شد. بعد سر شام دوباره این درگیری ادامه پیدا کرد و چند نفر از هر دو طرف درگیری با چاقو زخمی شدند و در نهایت کمپ آتش گرفت."

یکی دیگر از شاهدان عینی، "آتش زدن" یک چادر را به قصد "ترساندن" طرف مقابل درگیری، دلیل این سانحه عنوان کرده است.
آتش سوزی در کمپ واتی دو هفته پس از سانحه‌ای مشابه در کمپ موریا است. در این آتش‌سوزی یکی از پناهجویان جان خود را از دست داد. موریا هم مانند واتی دچار ازدیاد جمعیت است.

سازمان‌های غیردولتی ناظر بر امور پناهجویان می‌گویند که درخواست برای بهبود شرایط زندگی این پناهجویان به جایی نرسیده و همچنان این کمپ‌ها علاوه بر محدودیت دسترسی به خدمات پزشکی و امکانات اولیه بهداشتی، ایمنی کافی ندارند.

از ۱۵ روز پیش (۳۰ سپتامبر) بیش از ۸۰ هزار پناهجو از طریق عبور از دریای مدیترانه به سوی اروپا حرکت کرده‌اند. بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد بیش از نیمی از این شمار وارد مرز یونان شده‌اند.
بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ تن در ماه میلادی اوت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن دیگر هم در سپتامبر به سواحل یونان رسیده‌اند. بیش‌تر این پناهجویان شهروندان افغانستان و سوریه هستند.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟