حمله علیه سیاست خارجی ترامپ درشب داغ رقابت انتخاباتی دموکرات‌ها


حمله علیه سیاست خارجی ترامپ درشب داغ رقابت انتخاباتی دموکرات‌ها

چهارمین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها این بار در ایالت اوهایو و با حمله مشترک همه نامزدان انتخاباتی به سیاست خارجی دونالد ترامپ برگزار شد.

حمله علیه سیاست خارجی ترامپ درشب داغ رقابت انتخاباتی دموکرات‌ها

چهارمین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها این بار در ایالت اوهایو و با حمله مشترک همه نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به سیاست خارجی دونالد ترامپ و حمایت از استیضاح او برگزار شد.

در جریان این مناظره انتخاباتی «جو بایدن»، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا، «بیتو اُ روک»، «تام استیر»، «تولسی گابارد»، «اندرو یانگ»، «جولیان کاسترو»، «الیزابت وارن»، «برنی سندرز»،‌ «کوری بوکر»، «ایمی کلوبچار»، «پیت بوتیجج» و «کامالا هریس» به عنوان نامزدان حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ با هم به رقابت پرداختند.

در این مناظره، «الیزابت وارن» درباره استیضاح ترامپ پیش از انتخابات گفت: وقتی تصمیم گرفتم وارد رقابت ریاست‌جمهوری شوم، نمی‌دانستم مسئله قرار است به استیضاح بکشد، اما وقتی گزارش مولر منتشر شد و آن را مطالعه کردم، وقتی به انتها رسیدم متوجه شدم که او نشان داده بود که این رئیس‌جمهور در اجرای عدالت مانع‌تراشی کرده و بارها این کار را تکرار کرده است. بنابراین، الان، خواستار آغاز تحقیقات استیضاح هستم.

وارن همچنین ترامپ را به قانون شکنی متهم کرد.

«برنی سندرز» نیز با حمایت از استیضاح ترامپ، او را فاسدترین فرد تاریخ عنوان کرد و به ترامپ به دلیل رسوایی اوکراین به شدت حمله کرد و گفت: دموکرات‌ها چاره‌ای جز استیضاح علیه او ندارند.

بایدن در این مناظره همچنین با دفاع از پسرش که ترامپ خواستار تحقیقات پیرامون فساد او در اوکراین شده بود، گفت: پسرم خطایی نکرده. من هم خطایی نکرده‌ام.

دیگر نامزدان دموکرات، از جمله «کامالا هریس»، «ایمی کلوبچار»، «جولیان کاسترو» و «تولسی گابارد» نیز در این مناظره از استیضاح ترامپ حمایت کردند.

انتقاد از ترامپ به ویژه تصمیم اخیر او در خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه و چراغ سبز به ترکیه برای آغاز عملیات در سوریه از دیگر مسائلی بود که نامزدان دموکرات به آن حمله کردند.

تولسی گابارد اگرچه موافقت خود را با خروج نیروهای آمریکا از سوریه اعلام کرد، اما گفت روش ترامپ را برای خروج نیروها نمی پسندد، اگرچه به گفته او دست دونالد ترامپ و بسیاری از سیاستمداران به خون کردها آلوده است.

همچنین جو بایدن تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه را شرم آورترین تصمیم یک رئیس جمهور در تاریخ آمریکا عنوان کردو افزود: رئیس‌جمهور دیوانه و پیش‌بینی‌ناپذیری داریم که اصلاً از سیاست خارجی سر در نمی‌آورد و تصمیم‌هایش را بر اساس ترس از رأی نیاوردن می‌گیرند.

به گفته بایدن، در صورت انتخابات مجدد ترامپ، دیگر خبری از سازمان ناتو نخواهد بود.

برنی سندرز نیز به شدت حمله ترکیه به سوریه را زیرسوال برد.

در ادامه این مناظره، «جولیان کاسترو» سیاست ترامپ را در زندانی کردن کودکان مهاجران در مرز مکزیک با سیاست اخیر او در سوریه که به گریختن زندانی‌های داعش از زندان شده مقایسه کرد و گفت: ترامپ کودکان را در نزدیکی مرز داخل قفس زندانی می‌کند و همزمان به زندانی‌های داعش در سوریه اجازه می‌دهد فرار کنند.

در این مناظره اگرچه در برخی زمینه ها تفاوت نظرهایی وجود داشت، اما ۱۲ داوطلب حاضر در این مناظره بر لزوم استیضاح دونالد ترامپ و عزل وی از ریاست جمهوری آمریکا اتفاق نظر داشتند.

هنوز بیش از یک سال به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که نوامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، زمان باقی مانده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حضور خود را در این انتخابات از مدت‌ها قبل اعلام کرده اما هنوز مشخص نیست از سوی دموکرات‌ها چه فردی مقابل او خواهد ایستاد و برهمین اساس رقابت میان نامزدهای دموکرات برای راه یابی به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ۲۰۲۰ ادامه دارد.

اگرچه در انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۶، تعداد کمتری از نامزدهای دموکرات رقابت می‌کردند، اما دموکرات‌ها امسال با ۲۰ نامزد انتخاباتی رکورد بیشترین رقابت دورن حزبی را در انتخابات ریاست جمهوری شکسته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)