حمله ترکیه به سوریه چالشی برای داوطلبان دموکرات ریاست جمهوری آمریکا


حمله ترکیه به سوریه چالشی برای داوطلبان دموکرات ریاست جمهوری آمریکا

 نیویورک- ایرنا- موضوع جنگ سوریه، افغانستان و عراق و همچنین حمله اخیر ترکیه به شمال سوریه برای داوطلبان دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به چالشی تبدیل شد که در عین انتقاد از سیاست خارجی ترامپ، نسبت به تصمیم‌گیران برای جنگ برای تغییر رژیم و همچنین جنگ‌های بی انتها انتقاد کنند.

چهارمین مناظره انتخاباتی داوطلبان دموکرات شامگاه سه شنبه به وقت محلی در اوهایو برگزار شد که یکی از سوالات، مربوط به تصمیم اخیر ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و همچنین چراغ سبز ترامپ به ترکیه برای یورش به شمال سوریه بود.

تولسی گابارد عضو مجلس نمایندگان آمریکا که بازنشسته ارتش این کشور است و در جنگ عراق هم حضور داشته است درباره سیاست ترامپ در قبال جنگ سوریه و عملیات اخیر ترکیه اظهار کرد: دستان ترامپ به خون کردها آلوده است.

وی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرد اما گفت با آنگونه که رئیس جمهوری ترامپ اکنون در حال خارج کردن نیروها است، موافق نیست.

این داوطلب ریاست جمهوری آمریکا افزود: کشتار کردها توسط ترکیه یکی دیگر از پیامدهای منفی جنگ تغییر رژیم است که ما در سوریه به راه انداخته ایم.

گابارد در حالی که دستان ترامپ را به خون کردهای شمال سوریه آلوده دانست به دموکرات ها و رسانه هایی که در آتش جنگ دمیده‌اند می دمند هم انتقاد کرد و گفت آنهایی که از سال 2011 این جنگ را به راه انداخته اند هم در این جنگ تغییر رژیم به این خون ها آلوده اند.

موضوع حمله یکجانبه ترکیه به سوریه و اینکه آیا ترکیه را عضو ناتو و یک متحد آمریکا می دانند، سوالی بود که در باب سیاست خارجی مطرح می شد.

اما جو بایدن برخلاف گابارد، با دفاع از آنچه که در سال 2011 انجام داده اند که دلیل آن جلوگیری از سرازیر شدن داعش به سمت آمریکا بوده است، گفت: اگر ترامپ دوباره انتخاب شود، ناتو باقی نخواهد ماند و داعش به آمریکا حمله خواهد کرد.

وی اظهار کرد ما یک رئیس جمهوری ناآرام و دیوانه داریم که چیزی جز محکوم در مورد سیاست خارجی نمی داند و از ترس برای انتخاب مجدد خود عمل می کند.

بایدن با اشاره به انتقادات ترامپ از ناتو و روابط وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، گفت: اگر او دوباره انتخاب شود ، من به شما قول می دهم ، ناتو وجود نخواهد داشت و ما در یک مشکل واقعی خواهیم بود.

وی بار دیگر با دفاع از مداخله آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه ، مدعی شد: آنها در واقع به ایالات متحده آمریکا آسیب می رسانند. به همین دلیل ما در وهله اول درگیر شدیم و تمام منطقه را به اسد و روسها واگذار نکردیم.

خبر در حال تکمیل است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج