حفظ حقوق مصرف کننده و همیاری با تولیدکنندگان در دستور کار استاندارد کیش قرار دارد


حفظ حقوق مصرف کننده و همیاری با تولیدکنندگان در دستور کار استاندارد کیش قرار دارد

کیش - ایرنا- رئیس اداره استاندارد کیش گفت: حفظ حقوق مصرف کننده و همیاری با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در دستور کار اداره استاندارد کیش قرار دارد.

به گزارش ایرنا سعید صومعه، در آیین گرامیداشت هفته استاندارد با اشاره به این نکته که استاندارد، حلقه ضروری برای توسعه تجارت و رونق تولید است افزود: نظارت در حوزه اداره استاندارد یک مقوله فراگیر و نیازمند نظارت همگانی است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیتهای اداره استاندارد کیش، ادغام اداره استاندارد و اداره نظارت بر ضوابط بهداشتی این جزیره را از جمله اقدامهای مهم دانست و اضافه کرد: این دو اداره در کیش با تدبیر مدیرعامل و پیگیری معاون اقتصادی از خرداد امسال با هم ادغام شد که این امر موجب کوتاه روند اداری و تسریع در امور فعالان اقتصادی جزیره کیش شده است.

رئیس اداره استاندارد کیش اعلام کرد: در نتیجه تلاشهای صورت گرفته، از این پس گواهی تایید صلاحیت آموزش مدیران کنترل کیفی و برخی خدمات در اداره استاندارد کیش انجام می شود و دیگر نیاز به مراجعه به استان جهت دریافت تایید صلاحیت نیست.

وی بازرسی ادواری از تمام آسانسور های مراکز اقامتی، ترویج فرهنگ استاندارد با اجرای برنامه آموزشی در سطح مدارس ( از اول دبستان تا پایه دبیرستان) را از دیگر فعالیت اداره استاندارد کیش برشمرد و افزود: در این زمینه، ۱۷۰۰ دانش آموز تحت آموزش قرار گرفته اند.

صومعه، تشکیل کارگروه جهت پایش کیفیت مصالح ، توسعه کیفیت و تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه ها درحوزه آرایشی و بهداشتی، ایجاد فرصت برای تایید صلاحیت و صدور گواهی از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران برای فعالان این عرصه را که در ۶۰ کشور دارای اعتبار است، از دیگر فعالیتهای اداره استاندار کیش عنوان کرد.

رییس اداره استاندارد کیش افزود: آزمایشگاه کنترل و کیفیت مصالح ساختمانی دانشگاه شریف، مستقر در کیش موفق شد که گواهی ایزو ۱۷۲۵ را از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران دریافت کند.

صومعه، ۲۹۵ مورد صدورگواهی ترخیص، ۱۴۰ مورد صدور گواهی ارزیابی انطباق که همان ترخیص به سرزمین اصلی است،۳۴۴ مورد بازدید از واحدهای تولیدی و خدماتی، ۱۸۰مورد نمونه برداری از واحد های تولیدی، ۳۰۲ مورد نمونه برداری از سطح عرضه و ۱۴۸مورد صدور گواهی ایمنی و عملکرد آسانسور ازجمله اقدامات اداره استاندارد کیش در یک سال گذشته ذکر کرد.

۱۳۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت