با وضعیت فعلی گروه ها، کدام تیم ها سهمیه حضور در یورو 2020 را کسب خواهند نمود؟ کدام تیم ها راهی مرحله پلی آف خواهند شد؟


با وضعیت فعلی گروه ها، کدام تیم ها سهمیه حضور در یورو 2020 را کسب خواهند نمود؟ کدام تیم ها راهی مرحله پلی آف خواهند شد؟

فقط دو هفته تا پایان مرحله گروهی مسابقات مقدماتی یورو 2020 باقی مانده است.

طرفداری - تاکنون صعود بلژیک، ایتالیا، روسیه، لهستان، اوکراین و اسپانیا به مرحله نهایی یورو 2020 مسجل شده است، اما در این یادداشت بررسی می کنیم که کدام تیم ها شانس حضور در مرحله نهایی مسابقات را خواهند داشت.

در فاصله دو هفته مانده به پایان مرحله گروهی مسابقات مقدماتی یورو 2020 و با توجه به اینکه از هر گروه 2 تیم مجوز حضور در مرحله نهایی مسابقات را دریافت می کنند، تا به اینجای کار تیم های زیر در رده های اول و دوم گروه های 10 گانه قرار دارند.

گروه تیم اول تیم دوم
A انگلیس جمهوری چک
B اوکراین پرتغال
C هلند آلمان
D جمهوری ایرلند دانمارک
E کرواسی مجارستان
F اسپانیا سوئد
G لهستان اتریش
H ترکیه فرانسه
I بلژیک روسیه
J ایتالیا فنلاند
از 20 تیم فوق، در گروه A احتمالاً انگلیس صعود خواهد کرد و جمهوری چک رقابت سختی با کوزوو برای دیگر سهمیه دارد. در گروه B اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، پرتغال نیز صعود خواهد کرد. در گروه C هلند و آلمان شانس بیشتری نسبت به ایرلندشمالی برای صعود دارند. در گروه D احتمال صعود سوئیس بیشتر از دو تیم جمهوری ایرلند و دانمارک است و جدال ایرلند و دانمارک احتمالاً سرنوشت دیگر تیم صعود کننده را مشخص خواهد کرد. در گروه E هیچ چیز مشخص نیست و احتمال صعود اسلواکی و ولز نیز وجود دارد. در گروه F جدال سوئد و رومانی تعیین کننده دیگر تیم صعودکننده خواهد بود. در گروه G فقط یک معجزه مانع صعود اتریش خواهد بود. در گروه H ایسلند شانس کمی برای رسیدن به ترکیه و فرانسه خواهد داشت. گروه I تنها گروهی است که تکلیف دو تیم صعودکننده روشن شده و سرانجام در گروه J فنلاند به احتمال فراوان اولین حضورش در مرحله نهایی یورو را تجربه خواهد نمود.

اما برای حضور در مرحله پلی آف، نتایج تیم ها در مرحله مقدماتی یورو 2020 مورد توجه قرار نمی گیرد و 16 تیم بر اساس نتایجشان در لیگ ملت های اروپا برای کسب چهار سهمیه باقیمانده، انتخاب و شانس مجددی برای حضور در یورو 2020 پیدا خواهند کرد.

اما با وضعیت فعلی گروه ها، 16 تیمی که با توجه به نتایجشان در لیگ ملت های اروپا راهی مرحله پلی آف خواهند شد، به شرح ذیل می باشند:

لیگ سهمیه اول سهمیه دوم سهمیه سوم سهمیه چهارم
A سوئیس ایسلند اسراییل رومانی
B بوسنی و هرزگویین ولز اسلواکی ایرلندشمالی
C اسکاتلند نروژ صربستان بلغارستان
D گرجستان مقدونیه شمالی کوزوو بلاروس
در هر لیگی چهار تیمی که بهترین نتایج را در لیگ ملت های اروپا کسب کرده باشند (چهار تیم صدرنشین گروه های چهارگانه) در اولویت برای شانس مجدد خواهند بود. اما در صورتی که تیم های مذکور از مرحله گروهی مقدماتی یورو، مجوز حضور در مرحله نهایی یورو را کسب کرده باشند، به ترتیب رتبه بندی تیم های دیگر از همان لیگ جایگزین خواهند شد. اگر تیم های دیگر نیز مجوز حضور در یورو را کسب کرده باشند، از لیگ های دیگر و به ترتیب رتبه بندی تیم جانشین خواهد شد. دلیل حضور اسراییل و رومانی به عنوان سهمیه سوم و چهارم لیگ A در فاصله دو هفته مانده به مسابقات بدین منظور است.

بازی ها بدین شرح برگزار خواهد شد که تیمی که سهمیه اول را دارد در یک دیدار به عنوان میزبان به مصاف تیمی که سهمیه چهارم را دارد می رود و تیمی که سهمیه دوم را دارد در یک دیدار به عنوان میزبان به مصاف تیمی که سهمیه سوم را دارد خواهد رفت. برنده های این دو دیدار به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس