سلامت مردم خط قرمز استاندارد است


سلامت مردم خط قرمز استاندارد است

کیش - ایرنا- رییس مرکز ملی تأیید صلاحیت استاندارد ایران با تأکید بر ضرورت ترویج، تقویت و توسعه فرهنگ استاندارد در همه امور اعلام کرد: سلامت مردم خط قرمز استاندارد است.

به گزارش ایرنا، "علیرضا خاکی فیروز" روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز ملی استاندارد در جمع مسئولان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: سلامت مردم از اصول اطمینان بخش جامعه و اولویتهای مهم نظام و دولت است که نباید به خاطر تحریمها و کاهش واردات و سایر مشکلات در معرض خطر قرار گیرد.

وی استاندارد را روح تفکر متعالی و مدار دکترین انسانیت، اخلاق و تجلی ذات خداوندی در قلب انسان تعریف کرد و افزود: رعایت این اصول ضامن امنیت و آرامش پایدار و مورد تأکید نظام و دولت است و همه باید به عنوان یک وظیفه اجتماعی و انسانی در نشر این فرهنگ تلاش کنیم.

رییس مرکز ملی تأیید صلاحیت استاندارد ایران اضافه کرد: اگر انسانیت و اخلاق در زندگی روزمره رعایت شود، هیچگاه آرامش و آسایش ما به هم نخواهد خورد و هرجایی که آرامش و آسایش از دست رفت، بدانید در جایی استاندارد رعایت نشده است لذا هرجامعه ای که تفکر متعالی برای خدمت به انسانها داشته باشد مطمئن باشید که آسایش و آرامش در آن جامعه نهادینه می شود و این امر بر پویایی عمومی بویژه اقتصادی تأثیری عمیق و بالنده دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، جزیره کیش را منطقهای پویا و برخوردار از ظرفیتها و قابلیتهای برجسته دانست و افزود: این جزیره به رغم جغرافیای کوچک از ظرفیتها و توانمندیهای بالایی برخورد دارد است و در رعایت اصول استاندارد از جمله مناطق پیشتاز کشور است.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران در پایان ضمن تقدیر از مدیریت منطقه آزاد کیش و فعالیتهای این منطقه در رعایت اصول و مقررات استاندارد ملی، آمادگی این سازمان را برای ارائه خدمات سریع به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش اعلام کرد.

آیین گرامیداشت هفته استاندارد با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل­ سازمان منطقه آزاد­کیش، ناصرآخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و امور زیربنایی این سازمان، علیرضا خاکی­ فیروز رئیس­ مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران، عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان، مسئولان و پرسنل اداره استاندارد و جمعی از اصحاب رسانه، امروز در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار و در خصوص مسائل پیرامون استاندارد سازی حوزه های مختلف کیش گفتگو شد.

در باره مرکز ملی تایید صلاحیت ایران:

نظام تائید صلاحیت ایران (Iran Accreditation System ) در سال ۱۳۷۵ با هدف

تعاملات بین المللی و حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در عرصه رقابت های تجاری- بازرگانی در سطح ملی و بین المللی، دولت جمهوری اسلامی ایران و باتوجه ضرورت ایجاد یک نظام مستقل و بی طرف برای ارائه خدمات تائید صلاحیت به موجب مصوبات نود و دومین و نود و سومین اجلاس شورای عالی استاندارد تأسیس شد.

نظام تائید صلاحیت استاندارد ایران در هفدهمین اجلاس مشترک IAF و ILAC درسال ۱۳۸۲ برابر با سپتامبر۲۰۰۳(در براتیسلاوا اسلواکی)، یادداشت تفاهمی را با مجمع بین المللی نهادهای تائید صلاحیت ( IAF) امضا کرد و به عضویت این مجمع درآمد.
همچنین در سال ۱۳۸۴ نظام تائیدصلاحیت ایران به عضویت مجامع بین المللی PAC و ILAC درآمد و اعتبار بین المللی نظام تائید صلاحیت استاندارد ایران در مجامع مذکور منوط به امضای موافقتنامه شناسایی چندجانبه MLA وMRA گردید.
ساختار نظام تائید صلاحیت ایران پیرو تصویب نامه شماره ۱۰۹۱۲۴/ ت ۴۳۱۸۰ ک مورخ ۱۸/۰۵/۱۳۸۸ کمیسیون امور زیر بنائی دولت موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی و آئین نامه اجرائی ماده ۳۳ با توجه به استانداردها و ضوابط بین المللی بازنگری و اصلاح گردید و در سال ۱۳۸۹ به مرکز ملی تائید صلاحیت استاندارد ایران(NACI) Center of Iran National Accreditation تغییر نام یافت. در همین راستا در سال ۱۳۹۱ این مرکز مطابق با ماده ۷ آئین نامه فوقق الذکر در چارت سازمانی سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان مرکزی مستقل و زیر نظر مستقیم رئیس سازمان قرار گرفت.
مطابق با ماده ۸ و ماده ۹ طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد مجلس شورای اسلامی، نهاد اعتباردهی موظف به تأیید صلاحیت مؤسسات ارزیابی انطباق است و فعالیت‌های اعتباربخشی در «مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران» انجام می‌پذیرد که رئیس آن به پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب شورای‌عالی استاندارد و با حکم رئیس سازمان برای مدت چهار سال انتخاب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی