40 موکب استان کرمان در کربلا به زائران خدمت رسانی می‌کنند


40 موکب استان کرمان در کربلا به زائران خدمت رسانی می‌کنند

آبادان - ایرنا - فرماندار سیرجان گفت: 40 موکب استان کرمان در کربلا و سه موکب در مرزهای شلمچه و چذابه به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا محمد محمود آبادی سه شنبه شب در مرز شلمچه با اشاره به اعزام موکب های استان کرمان به عراق افزود: هشت موکب در مسیر کربلا به نجف و ۳۲ موکب در شهر کربلا مستقر شده اند.

محمودآبادی افزود: این موکب ها روزانه حدود ۲۶۴ هزار پرس غذا و ۱۷۳ هزار و ۷۴۰ میان وعده غذایی توزیع می کنند.

وی گفت: ۱۶۰ بانوی نانوا نیز از آغاز ماه صفر در کربلا مستقر هستند و تاکنون ۱۳۲ هزار قرص نان بین زائران اربعین توزیع کرده اند.

فرماندار ویژه سیرجان افزود: در کنار این امکانات حدود ۷۱۳ چشمه سرویس بهداشتی و ۵۲۰ دوش حمام در مسیر موکب های کربلا احداث شده است.

محمودآبادی افزود: علاوه بر این احداث سه بیمارستان صحرایی ، ۴۰ گروه امداد هلال احمر در عراق مستقر شده اند و در مجموع یکهزار نفر از نیروی های داوطلب جمعیت هلال احمر ، شهرداری و مردمی استان کرمان به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند. همچنین امکانات خواب و استراحت موکب هایی در مسیر زائران خارجی در کرمان، سیرجان و ماهان فراهم شده است.

وی افزود: سیرجان در اربعین پارسال میزبان ۸۰ هزار زائر خارجی بود و پیش بینی می شود امسال این رقم از ۱۰۰ هزار زائر فراتر رود.

معاون استاندار کرمان و فرماندار ویژه سیرجان با اشاره به امکانات حمل و نقل استان کرمان گفت: از امکانات حمل و نقل استان کرمان ۵۷۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شد که از این تعداد ۴۵ دستگاه در عراق مستقر هستند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این سه رام قطار به ظرفیت هر یک ۶۰۰ صندلی در تاریخ های ۱۶ ، ۱۸ و ۲۰ مهرماه به مقصد خرمشهر اعزام شدند که عمدتا زائران پاکستانی ، زاهدانی و کرمانی بودند و تعداد یکهزار و ۸۰۰ نفر به کربلا اعزام شدند.

وی به پروازهای استان کرمان اشاره کرد و گفت: علاوه بر یک پرواز هفتگی به اهواز با ظرفیت ۲۷۴ نفر ، یک پرواز فوق العاده نیز به مسیر پرواری کرمان - اهواز اضافه شد و یک پرواز مستقیم از کرمان به نجف اشرف نیز کار جا به جایی زائران را انجام می دهد.

محمودآبادی افزود: شهرداری کرمان با تمام تجهیزات در شلمچه مستقر شده است و در کنار دیگر شهرداری های معین به زائران خدمت رسانی می کند.

در مرز شلمچه ۴۰۰ موکب از میدان مقاومت تا پایانه شلمچه به زائران خدمات رسانی می کنند.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

۷۱۰۰/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟