روستای وطنا بندرگز


وطنا، روستایی در دهستان انزان غربی بخش مرکزی شهرستان بندرگز استان گلستان ایران است. بطوریکه فاصله آن تا بندرگز 5 کیلومتر است این روستا با داشتن چشم‌انداز جنگل و دریا یکی از جاذبه‌های توریستی منطقه بندرگز محسوب می‌شود. مشاغل بیش‌تر اهالی آن کشاورزی و دام پروی می‌باشد. ارتفاع آن 110 متر از سطح دریا است.بر […] نوشته روستای وطنا بندرگز اولین بار در...

وطنا، روستایی در دهستان انزان غربی بخش مرکزی شهرستان بندرگز استان گلستان ایران است. بطوریکه فاصله آن تا بندرگز ۵ کیلومتر است این روستا با داشتن چشم‌انداز جنگل و دریا یکی از جاذبه‌های توریستی منطقه بندرگز محسوب می‌شود. مشاغل بیش‌تر اهالی آن کشاورزی و دام پروی می‌باشد. ارتفاع آن ۱۱۰ متر از سطح دریا است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۳۶۴ نفر (۱۲۸خانوار) بوده‌است.آبشارهای چلم ریز و قلقلی در منطقه جنگلی وطنا می باشد که این منطقه به عنوان جاذبه ای بی نظیر و درخورجذب گردشگر داخلی وخارجی عنوان شده است .
جنگل‌های انبوه جهان‌ مورا( وطنا) ، از منابع طبیعی ارزشمند در شمال ایران است که در دامنه کوه جهان مورا در البرز شرقی قرار دارد. بخشی از پوشش جنگلی این ناحیه، در جنوب شهرستان بندرگز واقع شده است. در دل جنگل که قدم بزنیم، حتماً با برکه یا چشمه‌ آبی رو‌به‌رو خواهیم شد که در میانه جنگل جاریست.

این جنگل، پوشیده از درختان بلوط، مازو، ممرز، انجیلی، آزاد، توسکا، ازگیل، زالزالک و گیاهان دارویی بوده و لذت چیدن تمشک جنگلی در فصل بهار، تجربه‌ای به ‌یاد‌ ماندنی خواهد بود؛ باتلاقی و جنگلی بودن این منطقه، از ویژگی‌های این تفرجگاه سرسبز است.

منطقه جنگلی جهان مورا، زیستگاه جانورانی همچون شغال، خوک، خرگوش، روباه، شوکا، جوجه‌تیغی و پرندگانی همچون کبک، قرقاول، بلدرچین، توکا و انواع گنجشک‌ است.
استان گلستان جذابیت های طبیعی فراوانی دارد که باید با شناسایی و معرفی هر چه بیشتر آن ها و ایجاد زیرساخت های لازم گردشگری و سرمایه گذاری مطلوب نسبت به جذب گردشگران داخلی وخارجی همت گماشت. با وجود آبشارها و چشمه های طبیعی فراوان دراین استان، بهره مندی از قابلیت ها و جذابیت های روستایی و طبیعی موجود دراین استان ضرورت دارد.

روستای وطنا بندرگز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر