روند بازگشت زائران اربعین به کشور افزایش یافت


روند بازگشت زائران اربعین به کشور افزایش یافت

آبادان - ایرنا - جانشین مرزبانی کشور با بیان یانکه از ابتدای ماه صفر تاکنون 2 میلیون و 814 هزار زائر از مرزهای چهارگانه کشور به عتبات سفر کردند گفت: روند بازگشت زائران اربعین به کشور افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا سردار احمد علی گودرزی سه شنبه در بازدید از مرز بین المللی شلمچه امنیت در مرزهای چهارگانه کشور را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون ۹۵۲ هزار زائر به کشور بازگشتند.

جانشین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران شمار زائرانی که روز گذشته (دوشنبه)از مرزهای چهارگانه به عتبات سفر کردند را ۱۵۵ هزار و ۷۷۲ نفر عنوان کرد و گفت: تا ساعت ۲۴ روز گذشته ۱۶۸ هزار و ۴۹۵ زائر اربعین حسینی به ایران بازگشتند.

سردار گودرزی تصریح کرد: آمار نشان دهنده افزایش بازگشت زائران از عتبات عالیات است و مرزبانان جمهوری اسلامی آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زائران را دارد.

وی مهمترین شاخصه اربعین امسال را همکاری و همراهی مردم با همه دستگاه ها و نیروی انتظامی و امنیتی دانست و گفت: در غیر این صورت با توجه به حجم زیاد تردد در مرزها به خصوص مرز شلمچه شاهد بروز مشکلات عدیده برای مردم می شدیم.

وی ماموریت مرزبانی را عبور و مرور راحت تر و قانونی زائران و جلوگیری از مزاحمت تراکم جمعیت برای افراد ضعیف اعلام کرد و افزود: به همین منظور طرح لایه بندی در مرزها از سوی مرزبانی اجرا شد که انتظار داریم زائران در مسیر برگشت نیز این همکاری را با مرزبانان داشته باشند.

جانشین مرزبانی کشور گفت: در مرزهای چهار گانه و استان های منتهی به این مرزها امنیت برقرا است و حتی یک مورد خروج غیر قانونی از مرز را نداشتیم که این نشان از اقتدار مرزبانان جمهوری اسلامی ایران دارد.

سردار گودرزی تردد در مرزهای چهارگانه را روان توصیف کرد و افزود: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با چشم باز و اقدام شبانه روزی امنیت پایدار را در مرزها برقرار کردند. مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه تحت کنترل پلیس و مرزبانی است و تا کنون مورد خاص امنیتی در این گذرگاه های مرزی مشاهده نشده است.

مرزهای چذابه و شلمچه ۲ گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور