پتروشیمی هگمتانه 93 درصد پیشرفت دارد


پتروشیمی هگمتانه 93 درصد پیشرفت دارد

همدان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: عملیات ساخت پتروشیمی هگمتانه از اواخر سال 97 از سر گرفته شد و تا کنون 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمیدرضا متین روز سه‌شنبه در بازدید معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت صنایع پتروشیمی هگمتانه همدان افزود: ساخت این پتروشیمی از سال ۱۳۸۲ آغاز شده است و در چند مرحله عملیلات اجرایی آن متوقف شده بود که امیدواریم تا بهمن ماه امسال به طور کامل ساخته شود.

وی اظهار داشت: ۳۳ درصد سهام این پتروشیمی متعلق به شرکت پتروشیمی ایران، ۱۰ درصد متعلق به شرکت IGS ایتالیا و ۵۷ درصد دیگر نیز متعلق به خانواده علاقبندیان است.

متین با بیان اینکه این پتروشیمی محصولات پلاستیک پزشکی تولید می‌کند، بیان کرد: تولید قوطی دارو لفظ عامیانه این محصول است که بیش از ۸۳ درصد مورد نیاز آن از خارج کشور وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پتروشیمی، برای ۲۲۷ نفر به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به اینکه ساخت پتروشیمی همدان یک طرح قدیمی است، افزود: این طرح اشتغال بالایی دارد و بهره‌برداری از آن همیشه از مطالبات مردم همدان بوده است.

وی تاکید کرد: بزرگترین ویژگی پتروشیمی هگمتانه این است که وابستگی پتروشیمی پزشکی ما را به خارج از کشور از بین می‌برد.

متین بیان کرد: این پتروشیمی ظرفیت تولید سالانه ۳۶ هزار تن پودر پی.وی.سی و ۹ هزار تن گرانول پی.وی.سی را دارد.

پتروشیمی هگمتانه در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شد و اتمام این طرح بزرگ با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شده که در سال رونق تولید عزم مسئولان برای راه اندازی آن جدی شده است.

۹۹۰۴/2090

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403