امدادگران هلال‌احمر قزوین به 43 مصدوم جاده ای در عراق امدادرسانی کردند


امدادگران هلال‌احمر قزوین به 43 مصدوم جاده ای در عراق امدادرسانی کردند

قزوین - ایرنا - امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر قزوین، 43 مصدوم ناشی از حوادث جاده ای را از بیمارستانهای شهر سماوه و دیوانیه عراق به نقاط صفر مرزی شلمچه و مهران انتقال دادند.

حکمت الله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نجاتگران اعزام شده به عراق در اورژانس بیمارستان جمهوری شهر حله به صورت شیفتی جهت ارائه خدمات شبانه روزی به زائران اربعین حسینی که دچار مصدومیت و یا بیماری شده‌اند حضور دارند.
وی اضافه کرد: دو تیم امدادی متشکل از ۱۱ تن از نیروهای عملیاتی منتخب استان به همراه یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به عراق اعزام شده‌اند.

هاشمی ادامه داد: این تیمها از ابتدای مراسم عزاداری اربعین حسینی یعنی از ۱۳ مهرماه به کشور عراق اعزام شده‌اند و تا پایان این مراسم در روز سوم آبان‌ماه در پایگاه سامرا و حله مستقر بوده و به زائران خدمات امدادی ارائه می‌کنند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر قزوین همچنین از آمادگی پایگاههای امداد و نجات بین شهری مستقر در راه های استان برای خدمات رسانی به زائران در مسیر رفت و برگشت خبر داد و افزود:
به همین منظور تمامی پایگاه‌های ثابت و موقت با بیش از ۱۲۰ نیروی عملیاتی امداد و نجات و ۱۳ دستگاه ست نجات و ۲۹ دستگاه آمبولانس آماده ارائه خدمات به زائران هستند.
۷۳۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور