به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آخرین گزارش اهم اقدامات جمعیت هلال احمر در پی سیل و آبگرفتگی شهرستان های مختلف استان خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۱۶۵ نفر امدادگر و نجاتگر در قالب ۳۱ تیم توانستند بیش از ۴۰۰ نفر را در ۹ شهر و ۳۹ روستای گیلان که محل سکونتشان در محاصره آب بود، به مکان امن منتقل کنند، بیان کرد: امداد گران برای این کار از ۳۲ خودروی امدادی و ۷ قایق استفاده کردند.

ولی پور با اشاره به خسارات وارده سیل اظهار کرد: متاسفانه سیل اخیر باعث فوت یک نفر در شهرستان صومعه سرا شد و همچنین حدود ۴۰ مورد از منازل مسکونی در استان دچار تخریب و آبگرفتگی شد.

ولی پور با اشاره به تخلیه آب ۴۰ واحد مسکونی با پمپ های آبکش توسط امدادگران جمعیت هلال احمر گفت: نجاتگران و نیروهای محلی یکی از ۲ نفری را که هنگام عبور از پل گوراب زرمیخ صومعه سرا با موتورسیکلت به داخل رودخانه سقوط کرده بودند ،از مرگ نجات دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: بارش شدید باران و وقوع سیلاب به تاسیسات زیر بنایی ۹ شهرستان گیلان خسارت وارد کرد.

مهدی ولی پور با اشاره به امدادرسانی های جمعیت هلال احمر گیلان خاطرنشان کرد: در پی سیل چند روز اخیر، بیش از ۱۰۹ خانوار و ۴۰۰ نفر توسط تیم های جمعیت هلال احمر به نقاط امن انتقال داده شده و موفق به تخلیه آب بیش از ۳۸ منزل مورد خسارت شدند.

 فوت یک نفر و تخریب و آبگرفتگی 40 واحد منزل مسکونی / امدادرسانی جمعیت هلال احمر در 9 شهرستان استان گیلان