شگفت‌زدگی رئیس انجمن جهانی هیپنوتیزم از پیشرفت‌های ایران در این رشته


شگفت‌زدگی رئیس انجمن جهانی هیپنوتیزم از پیشرفت‌های ایران در این رشته

مشهد- ایرنا- رئیس انجمن جهانی هیپنوتیزم (ISH) گفت: ایران در زمینه کاربرد هیپنوتیزم در درمان بیماری‌های مختلف به ویژه در حوزه مغز و اعصاب به پیشرفت‌های زیادی دست یافته است به حدی که از اقدامات و پیشرفت‌های ایران در این زمینه بسیار شگفت زده شدم.

دکتر برنهارد ترانکل روز سه شنبه در حاشیه نخستین کنگره هیپنوتیزم آسیا در مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: تاکنون در کنگره های زیادی درباره هیپنوتیزم شرکت کرده ام اما هیچ کدام این تعداد مخاطب نداشته است.

وی ادامه داد: هیپنوتیزم، قسمتی از فعالیت مغز و سطحی متفاوت از هوشیاری است که خداوند به انسان‌ها هدیه کرده است که می توان از آن در درمان بیماری‌ها استفاده کرد.
رئیس انجمن جهانی هیپنوتیزم (ISH) گفت: هم اکنون هیپنوتیزم برای درمان بیماری‌های مختلف مانند افسردگی، فوبیا و ترس، اضطراب، مشکلات زوجین، روان درمانی، گفتار درمانی و دندانپزشکی کاربرد دارد.

ترانکل افزود: نقش هیپنوتیزم در درمان بیماری‌های مرتبط با شاخه مغز و اعصاب برجسته است و از این تکنیک برای کاهش درد بیمار در عمل‌های جراحی و بدون استفاده از بیهوشی استفاده می شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که هیپنوتیزم در درمان همه بیماری‌ها کاربرد ندارد و معمولا ۲۵ درصد از پرونده های درمانی با هیپوتیزم قابل درمان است.

نخستین کنگره بین المللی هیپنوتیزم آسیا که امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با حضور بیش از هزار نفر از متخصصان و کارشناسان این حوزه از داخل و خارج کشور آغاز شد تا ۲۶ مهر ماه در مجتمع سپید این دانشگاه ادامه دارد.

۳۰۲۷/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام