ضرورت ایجاد شرایط عادلانه برای فعالیت همه احزاب سیاسی


ضرورت ایجاد شرایط عادلانه برای فعالیت همه احزاب سیاسی

ایرنا نوشت؛ دبیر حزب اسلامی کار در استان قم، گفت: اگر فضای فعالیت‌های انتخاباتی با لحاظ چارچوب قانونی برای همه احزاب سیاسی به‌صورت عادلانه فراهم باشد، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در اسفندماه سال جاری خواهیم بود.

علی چهرقانی رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان قم، در میزگردی سیاسی با عنوان «نقش احزاب در شورآفرینی انتخاباتی»، اظهار داشت: وقتی بر اساس قانون، تشکل‌ها و احزاب مختلف سیاسی بتوانند در انتخابات شرکت کنند و شاهد حضور دیدگاه‌های متنوع در این فضا باشیم، انتخابات سال جاری نیز همچون دوره‌های گذشته پرشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سعه‌صدر بیشتر هیات‌های نظارت و اجرایی انتخابات در استان‌ها موجب حضور و فعالیت گسترده‌تر احزاب و تشکل‌های سیاسی در این فضا می‌شود و درنهایت شاهد برگزاری انتخاباتی پرشورتر از دوره‌های گذشته خواهیم بود.

بازرس خانه احزاب استان قم بیان کرد: البته این مطلب به این معنا نیست که هر فردی که نامزد شرکت در انتخابات است باید تائید صلاحیت شود بلکه تمام ملاک‌های قانونی ازجمله تائید صلاحیت توسط مراجع چهارگانه باید موردتوجه قرار گیرد و پس از عبور از این مراحل، نسبت به افراد تائید صلاحیت شده سعه‌صدر بیشتری باشد.

امکانات فعالیت‌های انتخاباتی برای همه احزاب به‌صورت عادلانه فراهم شود

دبیر حزب اسلامی کار در استان قم، ادامه داد: به‌عنوان نمونه هم‌اکنون که ۴۶ حزب فعال شناسنامه‌دار در قم فعال است، اگر فضای فعالیت‌های انتخاباتی با لحاظ چارچوب قانونی برای همه به‌صورت عادلانه فراهم باشد، شاهد برگزاری انتخاباتی پرشورتر از قبل در استان خواهیم بود و این مساله برای کل کشور نیز صادق است.

چهرقانی گفت:‌ احزاب علاقه‌مند به استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای شور بخشیدن به انتخابات هستند،‌ بنابراین اگر شرایط برای فعالیت احزاب در چارچوب قانون بیش‌ازپیش فراهم شود،‌ تلاش آن‌ها برای دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: باز بودن فضای انتخابات به‌نحوی‌که همه احزاب بتوانند در چارچوب قانون به معرفی نامزدهای موردنظر خود به مردم بپردازند و اقشار مختلف نیز بتوانند از میان گزینه‌های متعدد با دیدگاه‌های متنوع دست به انتخاب بزنند،‌ راهکاری مؤثر برای پرشورتر شدن هرچه بیشتر انتخابات سال جاری است.

مردم در انتخابات نشان می‌دهند همواره حامی نظام اسلامی هستند

این فعال سیاسی ادامه داد: مردم ایران باوجود مشکل‌های اقتصادی همواره از نظام اسلامی حمایت کردند و در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند، در سال جاری نیز این مردم خوب، حضور گسترده‌ای در انتخابات خواهند داشت و به خواست خدا با انتخاب نمایندگان قوی و کارآمد امور کشور روزبه‌روز سامان بیشتری خواهد یافت.

بازرس خانه احزاب قم گفت: رونق یافتن فعالیت احزاب علاوه بر آن‌که به برگزاری انتخاباتی باشکوه کمک می‌کند،‌ نقش بسزایی در پیگیری مطالبات مردم توسط نمایندگان احزاب از مسئولان دارد.

دبیر حزب اسلامی کار در استان قم با اشاره به این‌که تنوع وجود نامزدها از میان احزاب مختلف سیاسی به‌طور حتم موجب شرکت گسترده‌تر در انتخابات می‌شود،‌ ادامه داد: مردم از بین گزینه‌های گوناگون افرادی را که به نظرشان توانایی بیشتری برای کمک به حل مسائل کشور دارد انتخاب می‌کنند و این حضور متنوع چهره‌های سیاسی میان نامزدها، عامل برگزاری انتخاباتی پرشور و شکوهمند در اسفندماه سال جاری خواهد بود.

46

کد خبر 1311056

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها