یک واحد صنعتی به دلیل ایجاد آلودگی محکوم شد


یک واحد صنعتی به دلیل ایجاد آلودگی محکوم شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از صدور حکم محکومیت مسئول یک واحد کشتارگاهی به دلیل ایجاد آلودگی و فک پلمب غیر قانونی خبر داد.

یک واحد صنعتی به دلیل ایجاد آلودگی محکوم شدبه گزارش خبرگزاری فانوس، الهه بیگی با اعلام این خبر افزود: چندی پیش سالن پودر ضایعات مرغی این کشتارگاه بعنوان یکی از منابع انتشار بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام (ره) شناسایی و به دلیل بی توجهی به اخطاریه های صادره و عدم اقدام مثبت در زمینه رعایت الزامات زیست محیطی بخش های آلاینده واحد مذکور پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه درگشت و پایش های ادواری، کارشناسان این اداره متوجه فک پلمب غیرقانونی از سوی این واحد شدند، اظهار داشت: به همین منظور علیه متصدی واحد در مراجع قضایی اعلام جرم و پس از پیگیری حقوقی، متهم به استناد ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

بیگی در پایان با بیان اینکه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده های معرفی شده به دادگاه تا زمان حصول نتیجه با جدیت پیگیری می شوند، خاطر نشان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق اجتماعی شهروندان، واحدهای آلاینده زیر ذره بین این اداره قرارداشته و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی و هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی، علاوه بر درج نام واحد در لیست صنایع آلاینده، مسئول مربوطه به مراجع قضایی معرفی می شود.

بوی نا مطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) یکی از مشکلات محیط زیستی استان تهران بوده که در این زمینه ۲۸ کانون شناسایی شد و از این بین تاکنون تعداد ۲۵ کانون رسیدگی و رفع معضل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس