رونمایی اسناد آمایش سرزمین استان‌ها


رونمایی اسناد آمایش سرزمین استان‌ها

خبرگزاری آریا- اسناد آمایش سرزمین استان‌ها نهایی و در جلسه شورای عالی همایش سرزمین، رونمایی شد.

رونمایی اسناد آمایش سرزمین استان‌ها
خبرگزاری آریا- اسناد آمایش سرزمین استان‌ها نهایی و در جلسه شورای عالی همایش سرزمین، رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در جلسه شورای عالی همایش سرزمین، که با حضور وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، اقتصاد، نفت و دیگر اعضا در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، همه اسناد مورد نیاز آمایش سرزمینی استانی، در بیش از هزار و صد جلد که در سراسر کشور در حوزه استانی انجام شده است، رونمایی شد.
معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در بحث آمایش ملی سرزمین نیز به گام‌های پایانی سند ملی می‌رسیم و در جلسه گزارش آن ارائه شد.
آقای سید حمید پور محمدی افزود: امیدوارم تا پایان سال، سند ملی آمایش سرزمین و اسناد آمایش استانی را مصوب و ارائه کنیم.
وی گفت: با تصویب نهایی سند ملی آمایش سرزمین، تقسیم کار ملی و ماموریت هر منطقه معلوم خواهد شد و مشخص می‌شود چه فعالیت‌هایی در چه نقاطی انجام می‌شود.
آقای پورمحمدی افزود : همیشه با گلایه‌هایی مواجه هستیم که چرا کارخانه فولاد در منطقه کویری یا بدون آب احداث شده است که با آمایش سرزمینی، مشخص می‌شود کارخانه‌ها با کاربری‌های مختلف از جمله پتروشیمی‌ها و صنایع معدنی در کنار سواحل باشد و دسترسی به بازار‌های بین المللی و همچنین نیاز به انرژی و آب سریعتر در دسترس خواهد بود.
معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: با آمایش سرزمینی، هر فعالیتی در بهترین موقعیت جغرافیایی کشور تعریف می‌شود.
آقای پورمحمدی ادامه داد: در سواحل مکران ظرفیت بسیار بزرگی داریم که می‌تواند محرک اقتصاد ما و حرکت جمعیت به سمت سواحل باشد.
وی گفت: موضوع سواحل مکران و اسناد آن آماده شد و در این جلسه به تصویب شورای عالی آمایش رسید و تاکید شد از ظرفیت‌های بومی نهایت استفاده و از نیرو‌های بومی حمایت شود و توانمندسازی صورت بگیرد.
آقای پورمحمدی افزود: همچنین آیین‌نامه‌ای تصویب شد که مشخص می‌کند شورای آمایش چه ترکیبی خواهد داشت و نحوه برگزاری جلسات و اجرای تصمیمات نیز به تصویب رسید.
وی گفت: بحث آمایش سرزمین یکی از بزرگترین طرح‌های مطالعاتی کشور است که در حال انجام است و طبق قانون برنامه، باید دو سند آمایش استانی و ملی را ارائه کنیم.
معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه افزود: در سند آمایش استانی، کارشناسی بسیار وسیع با همکاری دانشگاه ها، پژوهشگاه و متخصصان انجام شده است و از این به بعد در شورای عالی آمایش به تصویب می‌رسد و سند موقت آمایش هر استان خواهد بود.
آقای پورمحمدی گفت: با سند آمایش ملی رابطه بخش های مختلف استانی و ملی، با هم به سمت اهداف، همگرا می شود ضمن اینکه این موضوع، راه را برای کسانی که می خواهند کسب و کار ایجاد کنند نیز مشخص خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!