یک هزارو 51 واحد تولیدی در البرز مشمول استاندارد اجباری


یک هزارو 51 واحد تولیدی در البرز مشمول استاندارد اجباری

کرج - ایرنا- مدیرکل استاندارد البرز گفت: اکنون یک هزارو 51 واحد تولیدی و صنعتی در این استان مشمول استاندارد اجباری هستند.

به گزارش ایرنا ، فتانه شکرالهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود : عدم رعایت ویژگی استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود.

وی با اشاره به طرح کنترل بازار عرضه و تولید گفت: این طرح به منظور انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد برای شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین اجرا می‌شود.

مدیر کل استاندارد البرز طی ۶ ماه نخست سال جاری در جریان بازرسی واحد های تولیدی ۱۶ واحد به دلیل رعایت نکردن استاندارد های مربوطه به مراجعه قضائی ارجاع و هشت واحد تولیدی پلمب شد.

شکراللهی اضافه کرد: کیفیت تولیدات که مشمول استاندارد اجباری هستند به صورت مستمر کنترل می شود.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به صدور ۱۴۵ پروانه استاندارد طی شش ماهه ابتدای سال جاری افزود: این استان در حوزه صدور پروانه جدید در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

شکراللهی با اشاره به اینکه ترازو واحد های عرضه تولیدات بررسی می شوند، گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از کم فروشی و تضییع حق مشتری و فروشنده انجام می شود.

به گفته مدیرکل استاندارد البرز، سال گذشته ۱۵ هزار و ۲۴۱ مورد ترازو تحت کنترل قرار گرفته اند.

استان البرز سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

۷۴۱۱/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها