دستگاه‌های اجرایی ملزم به مناسب‌سازی فضاهای اداری هستند


دستگاه‌های اجرایی ملزم به مناسب‌سازی فضاهای اداری هستند

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به مناسب‌سازی فضاهای اداری خود به خصوص برای جامعه معلول هستند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین روز سه‌شنبه در نشست ستاد مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی اظهار داشت: براساس مصوبه این جلسه، از این پس هر دستگاهی که برای مراجعه کنندگان خاص، از جمله معلولان مناسب‌سازی محیط پیرامونی را به عمل نیاورده باشد آن دستگاه ملزم خواهد بود تا با احضار کارشناسان در مقابل اداره، خدمات خود را به آنان ارایه دهد.
پیمان پیرمرادی افزود: دستگاه‌های اجرایی که زمینه مناسب‌سازی را برای مراجعه کنندگان معلول را آورده و یا نیاورده باشند در جلسه بعدی این ستاد معرفی خواهند شد.


شهر را باید برای استفاده همگان ساخت
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: احداث شهرهای جدید مانند مهرگان قزوین که در یک دهه گذشته برای جمعیت ۱۰۰ هزار نفری آن، ۳۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های پایین مورد ساخته شد، اگرچه کاری مضاعف و اتفاقی نادر در حوزه شهرسازی به حساب آمد اما در عین حال نیز با مشکلاتی از جمله عدم تامین پارکینگ و یا کیفیت پایین طراحی و معماری داخلی آن روبرو بود.
محسن اسماعیلی یادآور شد: احداث این مجموعه در اواسط دهه ۸۰ توسط سه معاونت شهرسازی، مسکن و فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی صورت گرفت اما با توجه به قیمت تمام شده آن برای دهک‌های پایین، به صورت ایده آل صورت نپذیرفت.
این مسئول شهرسازی اضافه کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته، در بخش بهسازی و محوطه‌سازی این مجموعه می‌توان اقدامات اساسی را به عمل آورد.
اسماعیلی با اشاره به سیاست جدید دولت در حوزه ساخت و ساز در قالب طرح اقدام ملی، تصریح کرد: برای پیشگیری از مشکلات بعدی و با توجه به سهمیه حدود ۱۰ هزار واحدی به این استان، پیشنهاد می‌شود با اجرای استانداردهای مقررات ملی ساختمان، از بروز مشکلات بعدی مانند مسکن مهر جلوگیری به عمل آورد.
۸۰۵۴ /۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی