سامانه معبر پل ارتباطی معلولان با مسئولان است


سامانه معبر پل ارتباطی معلولان با مسئولان است

قزوین - ایرنا - سامانه معبر با هدف مناسب‌سازی معابر برای معلولان، پل ارتباطی مناسبی برای احقاق حقوق آنان از مسئولان خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین روز سه شنبه در جلسه ستاد مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی گفت: انجام مناسب‌سازی اماکن عمومی و محیط‌های شهری برای جامعه معلول از جمله درخواست های به حق آنان بوده و هرگونه کوتاهی در انجام آن براساس قانون، تخلف به شمار می‌رود.
علیرضا وارثی افزود: شهروندان، به ویژه افراد داری نقص عضو می توانند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ مشکلات خود را در خصوص مناسب سازی معابر اعلام تا در اسرع وقت از سوی اداره کل بهزیستی و دستگاه اجرایی مرتبط مرتفع شود.
وی اضافه کرد: براساس ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان و تبصره ۳، دستگاه‌های اجرایی موظف به فراهم آوردن دسترسی افراد معلول به انواع خدمات بوده و متخلفان از این ماده به مجازات های تعزیری، جزای نقدی، انفصال موقت یا دایم، تنزل مقام و محرومیت از انتصاب پست‌های حساس و مدیریتی نیز خواهند شد.
این مسئول یادآور شد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته از مناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته، از حداکثر ۳۰ نمره در نظر گرفته شده، ۱۷ دستگاه نمره ۱۷ تا ۳۰، ۳۳ دستگاه از ۱۰ تا ۱۸ و متاسفانه ۱۱ دستگاه نیز حایز نمره کمتر از ۱۰ شدند.
وی، قزوین را دومین استان پس از قم در حوزه مناسب سازی دستگاه‌ها برای معلولان دانست و اظهار داشت: حق همه شهروندان و به خصوص معلولان کسب نمره ۳۰ دستگاه‌های اجرای در حوزه مناسب سازی است.
به گفته وی، حرکت و فعالیت دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید رو به جلو باشد تا موانع موجود از جمله دسترسی سهل و آسان معلولان به خدمات شهری از جمله عابر بانک‌ها صورت پذیرد.
وارثی، نبودن تابلوهای گویا برای جامعه نابینا جهت گذر از خیابان و اشغال پارکینگ‌های ویژه معلولان توسط افراد عادی را از جمله مشکلات موجود برشمرد و یادآورشد: این در حالی است که ساخت و سازهای شهری نیز با نواقص جدی در این زمینه روبرو بوده و کنده‌کاری‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های خدمات رسان نیز مشکلات زیادی را برای تردد نابینایان و افراد معلول ایجاد می‌کند.
۸۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)