ساخت دستگاه جداسازی آب از روغن در کشور


ساخت دستگاه جداسازی آب از روغن در کشور

یک محقق ایرانی از طراحی و ساخت دستگاه جداسازی آب از روغن توسط محققان کشور خبر داد.

ساخت دستگاه جداسازی آب از روغن در کشورمهدی اعتمادی محقق حوزه فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساخت دستگاه جداسازی آب از روغن اظهار کرد: آئروژل‌های پلیمری از جنس‌های پلیمر، مواد معدنی، آلی یا کامپوزیتی هستند که بیشتر فضای آن‌ها را حفره‌های نانومتری تشکیل داده است از این رو بسیار سبک وزن هستند و از مساحت سطح بسیار بالایی برخوردارند.

او ادامه داد: از جمله مشکلات مهم در صنایع مختلف، جداسازی آب از روغن و جلوگیری از ورود روغن و حلال‌های آلی به فاضلاب‌ها است، به کمک آئروژل‌ها و پنل‌های آب‌گریز می‌توان در مقیاس صنعتی ، انواع روغن‌های خوراکی و صنعتی، بنزین، گازوئیل و نفت موجود در فاضلاب‌ها و پساب‌های صنعتی را تصفیه و جداسازی کرد.

اعتمادی گفت: این پنل‌های آب‌گریز در دستگاه جداسازی آب از روغن به کار برده شده است و به کمک آنان می‌توان تا مقدار ۵ هزار لیتر در روز آب را از روغن جدا کرد.

این محقق بیان کرد: از این محصول می‌توان در جداسازی آب و روغن، به عنوان عایق صوتی و حرارتی، صنعت هوا، فضا و در صنعت ساختمان به عنوان عایق استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:تامین همزمان کود و آب گیاه با «سوپر جاذب کشاورزی»

او ادامه داد: این دستگاه در صنعت الکترونیک، صنعت ساختمان‌سازی، صنعت نفت و گاز، صنایع دارویی و پزشکی هم کاربرد دارد.

اعتمادی با اشاره به مزایا و قابلیت‌ها این دستگاه گفت: از جمله ویژگی آن جداسازی مؤثر و کارآمد روغن‌ها و حلال‌های آلی از پساب‌ها، جداسازی روغن از آب تا غلظت کمتر از ۱۰PPM، سریعتر و مقرون به صرفه‌تر از فناوری‌های دیگر، استفاده از فضای کمتر نسبت به فناوری‌ها مشابه قابل بازیابی و استفاده مجدد است.

این فناور بیان کرد: غشای آئروژلی طراحی شده از مواد بی‌خطر است و پودر آئروژلی موفق به دریافت گواهی نانومقیاس شده است. این دستگاه می‌تواند به صورت غشایی امکان جداسازی آب از روغن، مواد نفتی، گازوئیل، بنزین در مشتقات آن را با ظرفیت ۵ هزار لیتر در روز فراهم کند.

او در پایان اظهار کرد: این دستگاه با بهره‌گیری از غشای آئروژلی کار می‌کند که جداسازی آب با بازده بالایی را فراهم می‌کند و آب تصفیه شده می‌تواند دوباره مورد استفاده قرار گیرد امکان ساخت این دستگاه برای انواع پساب‌ها با طراحی خاص قابل اجرا است.


انتهای پیام/

فناوری ایرانی در کوتاه ترین زمان آب را از روغن جدا می کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت