مشاور پیشین ترامپ درباره سیاست های پنهان جولیانی در اوکراین شهادت داد


مشاور پیشین ترامپ درباره سیاست های پنهان جولیانی در اوکراین شهادت داد

تهران – ایرنا – فیونا هیل مشاور ارشد پیشین کاخ سفید روز دوشنبه به هیات تحقیق درباره استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است که رادولف جولیانی وکیل شخصی ترامپ سیاستی موازی با سیاست های رسمی دولت این کشور را درباره اوکراین اجرا می کرده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست به نقل از افراد آگاه از این شهادت ۱۰ ساعته هیل؛ این سیاست پنهان جولیانی، مقام های رسمی و دیپلمات های بلندپایه و باسابقه آمریکا را به منظور رساندن سود شخصی به ترامپ دور زده است.

خانم هیل که عضو بلندپایه شورای امنیت ملی آمریکا در امور روسیه و اروپا به شمار می رفته، آخرین فردی است که در تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ شهادت داده است. این تحقیقات بر بررسی سوء استفاده رئیس جمهوری از مقام خود با دادن وعده کمک نظامی و حمایت دیپلماتیک به اوکراین به منظور تحت فشار قراردادن این کشور برای تحقیق در باره رقبای سیاسی ترامپ به ویژه جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ متمرکز شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۳ آبان سال ۱۳۹۹ (چهارم نوامبر ۲۰۲۰) برگزار خواهد شد و رسوایی افشاگر تماس تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و تحت فشار قرار دادن او برای تحقیق درباره بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش به دلیل فعالیت در یک شرکت گاز، به دور تازه تلاش ها به ویژه از سوی دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دامن زده است.

در حالیکه متحدان جمهوریخواه ترامپ اغلب مخالف چنین رویه ای هستند، برخی نظرسنجی ها از افزایش حمایت آنها از استیضاح رئیس جمهور هم حزبی خود حکایت دارد که چالش جدیدی را در برابر رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه رقابت های انتخاباتی قرار داده است.

گفته می‌شود ترامپ در این تماس تلفنی در روز ۲۵ ژوئیه (سوم مهر ماه) او را برای تحقیقات در باره فساد کسب و کار خانوادگی بایدن تحت فشار قرار داده است.

افشاگری که گفته می‌شود افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است، با تنظیم شکوائیه‌ای علیه ترامپ او را به سوءاستفاده از قدرت، کاربرد امکانات دولت برای پیشبرد اهداف شخصی و دعوت از یک کشور خارجی جهت دخالت در مسائل داخلی آمریکا، متهم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق