برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی هیپنوتیزم ورزشی در دانشگاه فردوسی


برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی هیپنوتیزم ورزشی در دانشگاه فردوسی

رییس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی گفت: نخستین کنگره سمپوزیوم بین المللی هیپنوتیزم ورزشی، چهارشنبه 24 مهرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی سرابی امروز در نشست خبری اولین سمپوزیوم بین المللی هیپنوتیزم ورزشی که در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اعلام این خبر عنوان کرد: هیپنوتیزم ورزشی در واقع روشی است که به وسیله آن، مربیان و روانشناسان ورزشی، به ورزشکاران القا می‌کنند که بتوانند تغییری در رفتار و احساس خود ایجاد کنند.

وی ادامه داد: سابقه به کارگیری تمرینات روانی را در ورزش داشتیم که یکی از موارد آن تصویرسازی ذهنی است. زمانی که تصویر سازی تحت هیپنوتیزم انجام می‌شود تاثیرات بیشتری بر فرد دارد. به همین دلیل در تیم‌های بزرگ ورزشی، یک تیم بزرگ هیپنوتیزم حضور دارد، به طور مثال در یکی از مسابقات المپیک تیم روسیه 11 هیپنوتزوم داشته‌است.

سرابی با اشاره به اینکه مردم در گذشته از هیپنوتیزم برداشت بدی داشته‌اند، عنوان کرد: امروزه از هیپنوتیزم به عنوان یک طب مکمل، روش درمانی و روشی برای تغییر رفتار افراد در زمینه‌های مختلف به‌خصوص علوم پزشکی از آن استفاده می‌شود. با این وجود هیپنوتیزم در ورزش‌ کاربرد بسیار زیادی دارد.

رییس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی تاکید کرد: ورزشکارانی که در گذشته دچار شکست و یا آسیب شده‌اند با استفاده از هیپنوتیزم می‌توانند احساس شکست و یا دردی که با آن مواجه بوده‌اند را از خود دور کنند، همچنین می‌توانند اعتماد نفس خود را با هیپنوتیزم افزایش دهند.

وی عنوان کرد: روانشناسی ورزش نقش مهمی در استعدادیابی ورزشکار و انتخاب آنان دارد و از طرفی به عقیده کارشناسان، روانشناسی ورزش می‌تواند به اندازه سایر فاکتورها مانند حرکتی و جسمانی تاثیرگذار باشد.

همچنین در ادامه مهدی محمدی‌نژاد، عضو کمیته هیپنوتیزم ورزشی ایران با بیان اینکه خراسان رضوی قطب هیپنوتیزم ورزشی ایران است، عنوان کرد: برای اولین بار با مشاوره و هم‌فکری انجمن هیپنوتیزم ایران، کمیته هیپنوتیزم ورزشی در مهر 96 در خراسان آغاز به کار کرد که تا کنون کنگره‌ و کارگاه‌های زیادی در این زمینه برگزار شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !