خلیقی: تیم جوانی داریم و هدف اصلی ما کسب تجربه است


خلیقی: تیم جوانی داریم و هدف اصلی ما کسب تجربه است

سرمربی تیم بدمینتون بانوان آکادمی پونا گفت: میانگین سنی تیم زیر 20 سال است و از ابتدا با هدف کسب تجربه در لیگ برتر بدمینتون بانوان شرکت کردیم.

ماهرخ خلیقی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پایان دور مقدماتی لیگ برتر بدمینتون بانوان، اظهار کرد: مرحله مقدماتی لیگ برتر بدمینتون بانوان، در دو گروه الف و ب برگزار شد. مشهد و کرج، به ترتیب میزبان رقابت‌های دور برگشت گروه الف و ب بودند که آکادمی پونا در گروه ب حضور داشت.

وی ادامه داد: علم و ورزش گیلان، نماینده البرز و آکادمی پونا در گروه ب با یکدیگر به رقابت پرداختند. مقابل علم و ورزش گیلان 3 بر 2 و مقابل نماینده البرز 4 بر 1 پیروز شدیم، با توجه به یک برد و یک باخت دور رفت، در مجموع با سه برد و یک باخت سرگروه شدیم و به دور بعد صعود کردیم.

سرمربی آکادمی پونا، بیان کرد: از گروه الف تیم‌های ذوب‌روی زنجان و شهرداری شاهرود و از گروه ب آکادمی پونا و علم و ورزش گیلان به مرحله نهایی لیگ برتر بدمینتون بانوان صعود کردند. این مرحله، آذرماه سال جاری به صورت رفت و برگشت برگزار خواهدشد.

خلیقی اظهار کرد: با حمایت‌های کانون آموزشی پونا در سال ۹۶، کار خود را در لیگ دسته یک آغاز کردیم و درمیان تیم‌های آقایان و بانوان استان، اولین تیمی بودیم که توانستیم قهرمان لیگ دسته یک شویم و به لیگ برتر صعود کنیم. در رقابت‌های لیگ دسته یک، تمام بازیکنان تیم بومی بودند و حتی یک بازیکن کمکی هم در مسابقات نگرفتیم. سال ۹۷ و در اولین حضور خود در لیگ برتر، به دلیل بالا بودن سطح رقابت‌ها مجبور شدیم از چند بازیکن کمکی استفاده کنیم. در لیگ قبل سه بازیکن بومی و دو بازیکن کمکی بازی می‌کردند و توانستیم سال گذشته نائب قهرمان لیگ برتر شویم.

وی ادامه داد: امسال هزینه‌ها مقداری بالاتر رفته بود و نتوانستیم آن دو بازیکن کمکی را حفظ کنیم، اما دو بازیکن جوان تهرانی به تیم اضافه شدند که بازیکنان خوبی هستند و در حال هماهنگ شدن با سایر بازیکنان هستند.

سرمربی آکادمی پونا با بیان «در مرحله نهایی لیگ برتر بدمینتون بانوان کار بسیار سختی داریم»، خاطرنشان کرد: تیم زنجان، ثمین عابدخجسته و ثریا آقایی که دو بازیکن برتر ایران هستند را دراختیار دارد و با سه بازیکن از تهران و یک بازیکن از آذربایجان شرقی درواقع تیم بومی زنجان نیست. تیم شاهرود نیز باوجود اینکه هر سال بازیکن کمکی نمی‌گرفت اما امسال به دلیل دشواری رقابت‌ها، دو بازیکن اول و دوم دوبل ایران را جذب کرده است و بازیکنان قوی‌ای دارد. با این وجود، تلاش می‌کنیم تا بتوانیم حداقل به مقام دست پیدا کنیم.

خلیقی عنوان کرد: تیم بسیار جوانی داریم و میانگین سنی تیم، زیر 20 سال است. این موضوع خوبی است یعنی ما 10 سال دیگر نیز این بازیکنان را داریم که برای استان بازی کنند و افتخار کسب کنند. از ابتدا هدف ما از شرکت در این رقابت‌ها کسب تجربه برای بازیکنان جوان بود. شاید نیاز به خرید بازیکن داشته باشیم، اما خواسته اصلی ما بالا رفتن تجربه بازیکنان استان با حضور مداوم و سال به سال در لیگ برتر است. جذب بازیکنان تهرانی نیز در راستای رسیدن به این هدف بود زیرا با جذب این بازیکنان چند اردو در تهران برگزار کردیم که اتفاقاً بازیکنان و کادر فنی تیم ملی نیز حضور داشتند و تجربه خوبی برای بازیکنان بود.

وی افزود: تصمیم داریم در آینده نیز همایشی برگزار کنیم. هم‌چنین به دنبال برگزاری اردوهای مشترکی با مربیان و بازیکنان قوی نیز هستیم تا تجربه بازیکنان خراسانی افزایش یابد. در صورت حضور بازیکن غیربومی دیگری در تیم آکادمی پونا فرصت بازی از بازیکنان بومی گرفته می‌شود و این مغایر با اهداف ماست.

سرمربی تیم آکادمی پونا درخصوص بازیکنان ملی‌پوش تیم، گفت: رومینا تاجیک و نرگس افشاری دو بازیکن ملی‌پوش جوان تیم آکادمی پونا هستند که یک ماه در اردوی مالزی بودند و به تازگی برگشته‌اند. با اینکه بازیکنانم به دلیل حضور در اردوی مالزی که یک ماه به طول انجامید خسته بودند، اما باز هم به نسبت خوب کار کردند. فاطمه احمدزاده، دیگر بازیکن تیم نیز تنها بازیکن خراسانی است که در رقابت‌های بین‌المللی دهه فجر به میدان رفته است. سیده مبینا نبی‌نژاد، مهتاب پاداری و فائقه بقایری نیز سایر بازیکنان تیم هستند که عملکرد خوبی دارند.

خلیقی عنوان کرد: اسپانسر تیم کانون آموزشی پونا است و همه جانبه تیم را حمایت می‌کنند. هیچ اسپانسر دیگری نداریم. هم‌اکنون با اجاره سالن اختصاصی، ۳ جلسه تمرین را به صورت فشرده برگزار می‌کنیم. بازیکنان به صورت اختصاصی در این سالن تمرین می‌کنند همین بازیکنان در مسابقات رنکینگ بزرگسالان نیز انتخاب شدند و به عنوان نمایندگان استان خراسان رضوی از طرف هیأت بدمینتون استان به مسابقات اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: آکادمی پونا در حال حاضر تنها نماینده استان است که در مرحله نهایی لیگ برتر بدمینتون بانوان حضور دارد. امیدوارم نتیجه خوبی برای استان کسب کنیم و در سال‌های آینده نیز در لیگ برتر و لیگ‌های دسته یک و دسته دو بتوانیم بدرخشیم.

سرمربی تیم آکادمی پونا، گفت: قصد داریم که برای سال آینده تیم نونهالان و نوجوانان خود را به مسابقات استانی و کشوری برسانیم و در لیگ دسته دو، دسته یک و سوپر لیگ نیز فعالیت داشته باشیم. جوانان و بزرگسالان هم‌اکنون در حال فعالیت هستند. نیاز به برنامه‌ریزی گسترده‌ای داریم و طبق جلسه‌ای که با خانواده‌ها داشتیم در مورد زمان‌ها، مخارج و... صحبت کردیم تا این همکاری ادامه داشته باشد که نتیجه خوب و مثبت بود. به نظر من جو بسیار خوبی در آکادمی پونا وجود دارد و من بسیار با آرامش در این جو کار می‌کنم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر