آینده درخشان با افزایش ظرفیت یادگیری جوامع امکان پذیر خواهد بود


آینده درخشان با افزایش ظرفیت یادگیری جوامع امکان پذیر خواهد بود

حاجی میرزایی درآئین افتتاح 1982پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی اظهارکرد: آینده درخشان با افزایش ظرفیت یادگیری جوامع امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، «محسن حاجی میرزایی» درآئین افتتاح ۱۹۸۲پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با10هزارکلاس درس در سراسرکشور که به صورت همزمان در شهر دماوند و از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، اظهارکرد: در پروژه هایی که امروز افتتاح میشود، ۱۴۲سالن ورزشی با ۱۶۲هزار متر مربع و۱۶استخر به بهره برداری خواهد رسید که با افتتاح این پروژه ها سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزی کشور افزایش خواهد یافت. همچنین بالغ بر ۳ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهره برداری1982 پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حادثه زلزله در استان کرمانشاه ۷۸مدرسه آسیب دیدند، خاطرنشان کرد: بعد از این حادثه آموزش و پرورش تعهد کرد۱۹۰مدرسه بسازد که ۱۴۵مدرسه تا ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ساخته شده است و با بهره برداری از این پروژه ها ۷۰سانتی متر مربع به سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی استان کرمانشاه نسبت به قبل از زلزله اضافه شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه سیل کشور که در اواخر سال ۹۷و اوایل سال ۹۸اتفاق افتاد، گفت: ۱۲۰۰مدرسه با 6 هزارکلاس درس دچار آسیب جزئی و کلی شدند که همه مدارس آسیب دیده تا سه کلاس درس برای سال تحصیلی جاری به بهره برداری رسیده است.

حاجی میرزایی با اشاره به مشارکت خیرین در مدرسه سازی پس از سیل کشور، اظهار کرد: آنچه که پس از حادثه سیل فراموش نشدنی است مشارکت خیرین و تقویت احساس همدلی در جامعه است که این کار یکی از اهداف نظام تعلیم و تربیت است و عمل خیرین به افزایش حس همدلی و کمک به همنوع در جامعه کمک خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش از سفارش ساخت سامانه مدارس در حال ساخت کشور خبرداد و گفت: در این سامانه تمام مدارس در حال ساخت کشور در دسترس خواهد بود، تا هرخیری با هر بودجه‌ای بتواند در امر مدرسه‌سازی مشارکت کند، بنابراین با طرح مدارس در حال ساخت کمک می‌کنیم تا هرکسی با هر بودجه‌ای بتواند در ساخت مدارس مشارکت کند چرا که مدرسه قلب جامعه است و با این کار به افزایش روحیه همدلی و مشارکت که از اهداف نظام تعلیم و تربیت است، کمک خواهیم کرد.

وی دنیای کنونی را دنیای تغییرات سریع دانست و اظهارکرد: جوامعی که قادر نباشند با تغییرات دنیای جدید همراهی کنند سرزندگی خود را از دست خواهند داد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ظرفیت یادگیری جامعه آینده را می‌سازد، اظهارکرد: هرچه جوامع ظرفیت یادگیری بیشتری داشته باشند آینده درخشان‌تری خواهد داشت لذا باید تلاش کنیم تا ظرفیت یادگیری جوامع را افزایش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش پایدارترین رفتار جوامع انسانی و انسان‌ها را جریان یادگیری دانست که از لحظه اول حیات و تا آخرین لحظه حیات استمرار خواهد داشت و تاکیدکرد: جامعه‌ای که در جریان روند یادگیری‌اش اختلال ایجاد شود حیات اقتصادی سیاسی و اجتماعی‌اش دچار آسیب خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: ۳۰درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارد اما مطمئنم با تعهد و مشارکت خیرین این مدارس بازسازی خواهد شد.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح