تاکنون بیش از 80 هزار زائر خارجی عازم عتبات عالیات شدند


تاکنون بیش از 80 هزار زائر خارجی عازم عتبات عالیات شدند

سردار خاکباز از اعزام بیش از 80 هزار زائر خارجی به سفر عتبات عالیات خبر داد و گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 150 هزار زائر خارجی از مرز شلمچه عازم عتبات عالیات شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار لطفعلی پاکباز» امروز (سه شنبه ۲۳ مهر) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایانه مرزی شلمچه تنها محل عبور زائران اتباع کشورهای خارجی از کشور است که زیرساخت های لازم را دارا بوده و تمهیدات لازم برای پذیرش آنها دیده شده است.

فرمانده مرزبانی خوزستان اضافه کرد: از ابتدای ماه صفر و همزمان با آغاز حرکت راهپیمایی زائران اربعین حسینی تاکنون بیش از ۸۰ هزار زائر اتباع کشورهای خارجی از طریق گذرگاه مرز بین المللی شلمچه عازم سفر عتبات عالیات شده اند.

وی با بیان اینکه از ۲ روز گذشته تردد زائران اتباع خارجی در مرز شلمچه افزایش یافته است تصریح کرد: تاکنون زائرانی از کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، هند و پاکستان از این مرز عازم سفر عتبات عالیات شده اند.

وی به تردد خودروهای اتباع خارجی در خاک عراق اشاره کرد و اذغان داشت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با طرف عراقی خودروهای مربوط به کاروان های زائران اتباع کشورهای خارجی از طریق این مرز عازم سفر به عتبات عالیات می شوند.

سردار پاکباز اضافه کرد: زائران اتباع کشورهای خارجی نیز می توانند پس از پذیرش و عبور از مرز شلمچه ایران در خاک کشور عراق با خودروهای کاروانی خود تردد می کنند.

وی تردد بیش از ۱۵۰ هزار زائر اتباع کشورهای خارجی از مرز شلمچه را پیش بینی کرد و گفت: امسال نیز با توجه به این حجم عظیم زائران اربعین پیش بینی می شود این تعداد زائر اتباع خارجی از طریق پایانه مرزی شلمچه عازم سفر به عتبات عالیات شوند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران