«قرآن بخوان، جایزه بگیر» در کربلا


«قرآن بخوان، جایزه بگیر» در کربلا

رییس کارگروه قرآن و عترت کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر از اجرای طرح هایی همچون «قرآن بخوان، جایزه بگیر»، در پایگاه‌های قرآنی مستقر در شهر کربلا خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم مرادی ظهر امروز در کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر با شرح فعالیت‌های قرآنی کارگروه قرآن و عترت این کمیته گفت: تعداد ۳ پایگاه قرآنی استان بوشهر ویژه‌ی ایام اربعین حسینی در کربلای معلا فعالیت می‌کنند.

وی با بی‌نظیر خواندن استقبال مردم از پایگاه‌های قرآنی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان بوشهر در نجف و کربلا افزود: در روز اول استقرار پایگاه های قرآنی که توسط اتحادیه مؤسسات وتشکل‌های قرآنی استان بوشهر برپا شده بود با استقبال کم نظیر مردم مواجه شد.

رئیس کارگروه قرآن و عترت کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر گفت: طبق روال سال گذشته پایگاه های قرآنی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و خود شهر کربلا با قوت بهتری در حال برگزاری است.

مرادی افزود: اجرای طرح «قرآن بخوان، جایزه بگیر»، کارگاه تجوید الصلاة و اصلاح قرائت‌ نماز، محافل قرآنی و تلاوت اذانگاهی با دعوت از قاریان سراسر کشور ، اجرای طرح حفظ توسط حافظان مسیر راهپیمایی و تلاوت یک صفحه‌ای قرآن از سوی زائران پیاده‌روی اربعین از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این پایگاه‌ها است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان بوشهر گفت: این برنامه با مساعدت‌های دستگاه‌های متولی فرهنگی و بعضاً شرکت‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین استانی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این پایگاه‌ها در موکب بیت الزهراء (سلام الله علیها) دیر و در شارع مخیم و جنب هتل فرات در کربلا، موکب قاسم بن الحسن (علیه السلام) برازجان واقع در عمود ۱۳۸۱ و انتهای بیمارستان کفیل کربلا و موکب شهدای امام زاده عبدالله دیلم واقع در شارع الچایر کربلا دایر است ضمنا یکی از پایگاه‌ها (شهدای دیلم) توسط موسسه قرآنی الرحمن باغان شهرستان دشتی اداره می شود.

رییس کارگروه قرآن و عترت کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر تصریح کرد: اصلی ترین پایگاه در موکب علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) واقع در عمود ۷۰۷ است. که مورد توجه بی نظیر مردم واقع شد که به عنوان مثال در یک روز بیش از ۴۰۰۰ هزار نفر در طرح قرائت یک صفحه ای مشارکت کردند و منجر به ۱۳ ختم قرآن کریم شد.

ابراهیم مرادی با اشاره به فعالیت این پایگاه ها تا روز اربعین خاطرنشان کرد: اهدای بسته های متبرک قرآنی به مردم و همچنین تهیه پیکسل های نصب روی موبایل و نصب بر روی پیراهن و اهداء پول نقد نو به خردسالان با مهر یادبود اربعین حسینی از جمله محورهای این فعالیت است. همچنین در این پایگاه از ۱۲ نفر از کارشناسان و فعالان امور قرآنی، طلبه قاری و حافظ، استفاده شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا