ارجاع 23 پرونده به دلیل مخلوط کردن گوشت و سنگدان مرغ به مراجع قانونی


ارجاع 23 پرونده به دلیل مخلوط کردن گوشت و سنگدان مرغ به مراجع قانونی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از ارجاع بالغ بر 23 پرونده به دلیل تقلب و مخلوط کردن گوشت مرغ و سنگدان مرغ به مراجع قانونی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، ناصر ابراهیمی صدر گفت: ممکن است گوشت مانده و تاریخ منقضی و فاسد حتی گوشت منجمد دیفریز شده (یخ زدایی) قاطی چرخ کرده فله‌ای شده باشد و یا ممکن است به جای گوشت گوسفند و گاو، گوشت‌های دیگر که هویتشان معلوم نیست و ارزش غذایی پائینی دارند (مانند سنگدان، گوشت گله گاوی و...) استفاده شده باشد، همچنین این احتمال هم وجود دارد که گوشت تک سمی ها و یا گوشت حیوانات دیگر با چربی گوسفندی ترکیب شده و چرخ شده باشد.

وی افزود: در گوشت چرخ کرده فله‌ای به دلیل اینکه بافتش در اثر چرخ کردن از هم گسسته شده و همچنین خون آبه ایجاد می‌شود، امکان رشد باکتری‌های بیماری‌زا در آن افزایش یافته و سریع‌تر دچار فساد می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان در مورد گوشت مصرفی کبابی‌ها و غذا خوری‌ها، بیان کرد: نمونه برداری از این واحد ها به صورت مرتب انجام می‌گیرد و جهت تشخیص هویت گوشت‌های مصرفی، نمونه ها به آزمایشگاه تشخیص بافت سازمان دامپزشکی کشور ارسال می‌شود که بالغ بر 23 پرونده به دلیل تقلب و مخلوط کردن گوشت مرغ و سنگدان مرغ به مراجع قانونی ارسال شده است.

وی افزود: نظارت مستقیم بر کبابی‌ها و مراکز طبخ بر عهده مرکز بهداشت و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوده و همراهی دامپزشکی اکثرا در قالب تفاهم نامه ها و بازدیدهای مشترک با دانشگاه علوم پزشکی (مرکز بهداشت) انجام می‌گیرد.

ابراهیمی صدر، خطر استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز (نظیر ترکیبات نیتریت و یا خون) جهت افزایش عمر ماندگاری و پررنگ کردن مطلوب در گوشت چرخ کرده فله ای را محتمل دانست و از مردم خواست به هیچ وجه گوشت چرخ کرده فله‌ای نخرند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی موارد را با شماره تلفن 1512 در میان بگذارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403