میکروگرین های کلم قرمز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند


میکروگرین های کلم قرمز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند

محققان دریافتند که میکروگرین های کلم قرمز به طور قابل توجهی میزان گردش کلسترول “بد” در موش هایی که که رژیم غذایی پرچرب دارند را کاهش می دهند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از شفقنا زندگی میکروگرین ها نهال گیاهان و گیاهان خوراکی هستند که می توانند در ۱-۲ هفته، در حالی که هنوز نابالغ هستند، در داخل خانه پرورش داده و از آن برداشت شوند.

اگرچه آنها فقط یک بار در رستوران های سطح بالا به عنوان یک چاشنی سرو می شدند، اما در سال های اخیر محبوبیت میکروگرین ها افزایش یافته است، و در حال حاضر بیش از ۴۰ نوع مختلف آن در سراسر ایالات متحده وجود دارد.

ریحان، گل کلم، کاهو، کلم سفید و کلم قرمز فقط بعضی از گیاهان و سبزیجاتی هستند که می توانند به عنوان میکروگرین پرورش داده شوند.

اگرچه میکروگرین ها از نظر اندازه کوچک هستند، مطالعات نشان می دهند که از نظر مواد مغذی بسیار غنی هستند. برگهای ریز میکروگرین ها تا ۴۰ برابر مقدار مواد مغذی – از جمله ویتامین های C ، E و بتاکاروتن – نسبت به برگهای همتای بالغ خود برخوردار هستند.

تحقیقات قبلی حاکی از آن است که کلم قرمز بالغ ممکن است سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)( کلسترول “بد”) را کاهش دهد، زیرا مقادیر بیش از حد می تواند خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماریهای قلبی عروقی را افزایش دهد.

محققان دریافتند که مکمل های کلم قرمز بالغ باعث افزایش وزن ناشی از رژیم غذایی پرچرب می شود، و سبزیجات باعث کاهش کلسترول LDL در کبد می شوند.

با این حال، میکروگرین های کلم قرمز حاوی مقادیر بالایی از پلی فنول ها و گلوکوزینولاتها – ترکیباتی هستند که می توانند کلسترول را کاهش دهند.

علاوه بر این، میکروگرین کلم قرمز باعث کاهش سطح تری گلیسیریدها- نوعی چربی که می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد- در کبد می شود.

محققان براساس نتایج خود نتیجه می گیرند که میکروگرن های کلم قرمز نسبت به خود کلم بالغ می توانند برای سلامت قلب سودمندتر باشند:

میکروگرین ها می توانند افزایش وزن و متابولیسم کلسترول را تعدیل کنند و با جلوگیری از فشار خون بالا در برابر CVD [بیماری قلبی عروقی] نقش محافظت کننده داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟