حضور 450 نیروی خدمات شهری در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین


حضور 450 نیروی خدمات شهری در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تهمیدات اندیشیده شده به منظور برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را تشریح کرد.

حضور 450 نیروی خدمات شهری در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعینبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی یزدانی در تشریح اقدامات انجام شده به منظور برگزاری مراسم پیاده روی شهروندان جامانده از پیاده روی بزرگ اربعین اظهار کرد: پیاده روی اربعین حسینی امسال نیز همچون سنوات گذشته از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و در مسیر‌های سه گانه، میدان امام حسین (ع)، خیابان هفده شهریور، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) (مسیر شماره یک)، حرم مطهر امام زاده حسن (ع) خیابان امین الملک، خیابان قزوین، میدان حق شناس، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) (مسیر شماره دو) و مسجد جامع جمهوری، بزرگراه نواب، میدان حق شناس، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) (مسیر شماره سه) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ نفر نیروی انسانی (کارگران ایرانی با لباس کار مناسب و کامل تیپ، اتیکت و مخزن ۱۲۰ لیتری و تجهیزات انفرادی نو) آماده به کار پشتیبانی از مناطق درگیر هستند، عنوان کرد: همچنین ۲۰۵ خودرو در این مسیر به شهروندان تهرانی خدمات رسانی می‌کنند، البته این آمار به غیر از امکانات مناطق درگیر با مسیر راهپیمایی شامل مناطق ۷ – ۱۲- ۱۳-۱۴-۱۵ -۱۶ و ۲۰ است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه خودرو‌های اعزامی باید شستشو شده و دارای سوخت کافی باشند و خودرو‌های شستشو قبلاً آبگیری شده باشند، گفت: اولویت کاری شستشو و پاکسازی جداره‌های خارجی اماکن برگزاری مراسم و کانون‌های تجمع شهروندان و نظافت معابر و گذرها، انهار، فضای سبز، پیاده رو‌ها و ... منتهی به اماکن مذکور (در حداقل زمان ممکن و توام با کیفیت مناسب) و اجرای عملیات رفع آبگرفتگی احتمالی معابر پیرامون مساجد، حسینیه‌ها و تکایا و نیز مسیر عبور هیئت‌های عزاداری در صورت بارش نزولات، از جمله وظایف تعریف شده در این راستا است. به گفته وی؛ انهار روباز و روبسته در طول مسیر باید روز قبل از مراسم لایروبی شده باشند.

یزدانی با اشاره به جانمایی و استقرار مخازن ویژه پسماند خشک در معابر پیرامون اماکن مذهبی و مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری، عنوان کرد: توزیع کیسه پلاستیکی ویژه پسماند و مخزن در بین اماکن برگزاری مراسم (تکایا، مساجد و حسینیه هیئت‌های عزداری و ایستگاه‌های صلواتی و توزیع نذورات) از جمله اقدامات در دستور کار است.

معاون شهردار تهران با اشاره به استقرار کارگران در مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری و محل‌های توزیع نذورات در معابر و پیرامون مساجد، تکایا و حسینیه‌ها اضافه کرد: رسیدگی مستمر به وضعیت مخازن موجود اعم از بازبینی، تخلیه، شستشو، تعویض، تعمیر و بازسازی مخازن معیوب و همچنین نظافت بعد از مراسم باید با مدیریت عوامل منطقه طبق برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به جمع آوری پسماند خشک و تر، نظافت و رفت و روب در مسیر حرکت هیات و محل‌های برگزاری مراسم از طریق کارگران مستقر و یا گشت زنی خودروی وانت به همراه کارگر عنوان کرد: نظافت و رفت و روب کلی منطقه (جمع آوری پسماند‌های خانگی و تجاری و تخلیه مخازن در کلیه منطقه) با مد نظر قرار دادن برنامه هیئت‌های عزاداری در طول شب و روز اربعین باید با کمترین تداخل زمانی با حرکت هیئت‌های عزاداری انجام شود.

یزدانی ادامه داد: چاپ و نصب بنر اطلاع رسانی به منظور تسریع در برقراری نظافت در اماکن و مسیر حرکت هیئت ها، اماکن مذهبی و معابر پیرامون آن‌ها و بهره گیری از ظرفیت مساجد و امامان جماعت جهت ارائه مطالب و اطلاع رسانی در زمینه امور نظافتی و مدیریت پسماند از جمله برنامه‌های این معاونت به منظور برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد که مدارس و ادارات در طول مسیر راهپیمایی باید برای استفاده از سرویس بهداشتی توسط هیئت‌های عزاداری قابل استفاده باشد. به گفته وی، فضاسازی متناسب با این ایام و اکران طرح‌ها و تبلیغات فرهنگی بر روی بیلبورد‌ها و پل‌های عابرپیاده در سطح شهر تهران و نیز مسیر‌های پیاده روی توسط سازمان زیباسازی انجام خواهد شد. یزدانی با بیان این که در مسیر‌های پیاده روی اربعین حسینی در تهران موکب‌هایی توسط گروه‌های مردمی برپا و به ارائه خدمات به راهپیمایان خواهند پرداخت، گفت: همچنین در بحث پذیرایی از راهپیمایان در این مراسم نیز از ظرفیت‌های خیرین استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق