کشف 600 تن موادمخدر در 6 ماه نخست امسال در کشور


کشف 600 تن موادمخدر در 6 ماه نخست امسال در کشور

مومنی گفت: ایران طی 6 ماهه نخست سال جاری حدود 600 تن انواع موادمخدر کشف کرده است.

کشف 600 تن موادمخدر در 6 ماه نخست امسال در کشوربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه سفر خود به وین در دیدار با فرمانده کل نیروی پلیس اتریش ضمن تشریح وضعیت منطقه از نظر تولید موادمخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با موادمخدر قرار دارد و با جریان غیر قانونی موادمخدر مقابله می‌کند و برای ما تفاوتی ندارد که مواد مخدر در داخل جمهوری اسلامی ایران مصرف می‌شود یا به کشور‌های اروپایی ترانزیت می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران طی ۶ ماهه نخست سال جاری، حدود ۶۰۰ تن انواع مواد مخدر کشف کرده که اگر این میزان مواد، توسط ایران کشف نمی‌شد، شاهد قاچاق و توزیع مواد مخدر بیشتری در کشور‌های اروپایی بودیم.

مومنی در ادامه؛ ضمن تشریح استراتژی متوازن کشورمان در مبارزه با مواد مخدر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تبادل تجربیات و ارتقاء همکاری‌ها با کشور اتریش تاکید کرد.

وی افزود: اگرچه تفاوت موقعیت جغرافیایی و ژئوپولتیک دو کشور، نوع راهبرد و عملکرد را متفاوت می‌کند، اما می‌توانیم همکاری مناسبی را در زمینه تبادل تجربیات و همکاری فنی با یکدیگر داشته باشیم و تجربیات بیش از سه دهه را به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید: رشد ۶۰۰ درصدی کشف ماده مخدر شیشه در ایران

مسئولیت جدی کشور‌های اروپایی مشارکت در زمینه مبارزه با مواد مخدر با ایران

مومنی در پایان با اشاره به عدم پایبندی جامعه جهانی به تعهدات خود بر اساس اصل مسئولیت مشترک در این زمینه، مسئولیت جدی کشور‌های اروپایی را در همکاری و مشارکت در زمینه مبارزه با مواد مخدر یادآور شد.

همچنین ژنرال فرانتز لانگ، فرمانده کل نیروی پلیس اتریش در این دیدار گفت: اطلاعات ما در خصوص عملیات ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر همچون کشف ۸۷۰ تن در سال گذشته و انجام بیش از ۱۵۰۰ عملیات یعنی ۵ عملیات در روز واقعا شگفت‌انگیز است.

وی افزود: آمادگی داریم از تجربیات ارزنده ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم؛ چراکه ایران تجربیات بسیار خوبی را در این عرصه دارد.

گفتنی است؛ در این ملاقات، طرفین بر لزوم گسترش همکاری در خصوص افغانستان و همچنین تعاملات پلیسی به توافق رسیدند و مقرر شد طرح‌های مشترک در این زمینه تهیه و بین دو کشور عملیاتی شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !