هشدار رئیس جمهور لبنان درباره توطئه‌های خطرناک برای منطقه


هشدار رئیس جمهور لبنان درباره توطئه‌های خطرناک برای منطقه

خبرگزاری آریا- شدت جنگ‌ها فرو کش کرده، اما نتایج آن ادامه دارد و موضوع خطرناک، توطئه‌هایی است که برای به ثمر رساندن نتایج این جنگ‌ها طراحی می‌شود.

هشدار رئیس جمهور لبنان درباره توطئه‌های خطرناک برای منطقه
خبرگزاری آریا- عون: شدت جنگ‌ها فرو کش کرده، اما نتایج آن ادامه دارد و موضوع خطرناک، توطئه‌هایی است که برای به ثمر رساندن نتایج این جنگ‌ها طراحی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا از بیروت، رئیس جمهور لبنان گفت: اسرائیل سعی دارد واقعیت جدیدی را بر منطقه تحمیل کند.
میشل عون در سخنرانی نشست سالانه گروه "القاء المشرقی" با اشاره به اینکه نقض مرز‌های بین المللی و الحاق بلندی‌های جولان به فلسطین اشغالی، نقض آشکار قوانین بین المللی است، گفت: شدت جنگ‌ها فرو کش کرده، اما نتایج آن ادامه دارد و موضوع خطرناک، توطئه‌هایی است که برای به ثمر رساندن نتایج این جنگ‌ها طراحی می‌شود.
میشل عون تصریح کرد نشانه‌های موجود بیانگر آن است که تلاشی برای تکه تکه کردن مشرق از نظر طایفه‌ای، مذهبی، جفرافیایی و تقویت ائتلاف‌ها بر پایه نژادپرستی و فرقه‌گرایی در جریان است تا در طرح موسوم به "معامله قرن" که برای منطقه ترسیم شده است، عملی شود.
رئیس جمهوری لبنان افزود فراگیر کردن مفهوم اسلام هراسی یکی از جلوه‌های جنگ در مشرق است؛ جنگی که مبتنی بر اختلافات نژادی و طایفه‌ای و افراط گرایی است و نسلی متعصب و کینه جو را برجا خواهد گذاشت و به این ترتیب، جنگ و کشمکش بین ادیان و تمدن‌ها به یک واقعیت تبدیل شده است.
میشل عون ادامه داد نقش بلکه رسالت ما به عنوان مشرقی‌ها توسعه فرهنگ جدید برای خنثی کرن تمام آن چیزی است که در مورد کشمکش ادیان و تمدن‌ها گفته می‌شود.
نشست سالانه اللقاءالمشرقی در حالی برگزار شد که این گروه شامل تعدادی از شخصیت‌های لبنانی است که با عون در ارتباط بوده و فعالیت دارند و پیش از انتخاب وی به عنوان رئیس‌ جمهور نیز نشست‌های دوره‌ای برگزار می‌کردند.
سفیران کشور‌های مختلف از جمله "محمد جلال فیروزنیا" سفیر ایران در لبنان و "الکساندر زاسپکین" سفیر روسیه از دیگر میهمانان این نشست بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل