یک هزار و 300 طرح گردشگری در گیلان تسهیلات دریافت می کنند


یک هزار و 300 طرح گردشگری در گیلان تسهیلات دریافت می کنند

رشت – ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: وضعیت یک هزار و 300 طرح گردشگری ، بوم گردی و صنایع دستی در استان به مرحله پرداخت رسیده است.

شهرود امیرانتخابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در رابطه با تسهیلات سامانه کارا – بخش اشتغال روستایی اظهار داشت: با عنایت به ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در سال ۹۷ و شش ماهه ۹۸در سامانه کارا بخش اشتغال روستایی، تعداد چهار هزار و ۲۵۸ طرح در معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری و ادارات شهرستانی بررسی و در نتیجه دو هزار و ۷۳۲ طرح ( گردشگری – بوم گردی – صنایع دستی ) در کمیته های مختلف فنی استان با برگزاری جلسات متعدد ، مصوب و به بانک های مربوطه معرفی شدند .
وی افزود: از تعداد طرح های معرفی شده، تعداد یک هزار و ۳۰۰ طرح ( گردشگری – بوم گردی – صنایع دستی ) به پرداخت رسیده است .
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت : با توجه به پیگیری های امور سرمایه گذاری تعداد ۳۰۰ پروژه جدید با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که اشتغال چهار هزار و ۲۰۰ نفر در استان را به همراه خواهد داشت.
امیرانتخابی افزود: پروژه های جدید شامل ۳۶ هتل،۱۶ مجتمع گردشگری،۱۱ هتل آپارتمان،۱۲۶ اقامتگاه بوم گردی،۳۴ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی ،۵۳ مهمانپذیر و ... است.

۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.
۱۸۸۱ /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت