18 هزار میلیارد ریال در صنعت گردشگری گیلان سرمایه گذاری شد


18 هزار میلیارد ریال در صنعت گردشگری گیلان سرمایه گذاری شد

لاهیجان-ایرنا- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت : با توجه به پیگیری های امور سرمایه گذاری 300 طرح جدید با حجم سرمایه گذاری بیش از 18 هزار میلیارد ریال در این استان در دست اجرا است.

شهرود امیرانتخابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از میان این طرح های جدید 36 طرح هتل،16 مجتمع گردشگری،11 هتل آپارتمان، 126 طرح بوم گردی، 34 واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی و 53 طرح مهمانپذیر هستند که با اجرای این طرح ها برای چهارهزار و 200نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از طریق سامانه کارا به عنوان بخش اشتغال روستایی افزود: با توجه به ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی در سال 97 و شش ماهه نخست امسال در سامانه کارا تعداد چهارهزار و 258 طرح در معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان و ادارات شهرستانی بررسی و در نتیجه دو هزارو 732 طرح گردشگری ، بوم گردی و صنایع دستی در کمیته های مختلف فنی استان با برگزاری جلسات متعدد ، مصوب و به بانک های عامل معرفی شدند که موجب اشتغال جدید در مناطق روستایی گیلان می شوند .

وی خاطرنشان کرد: از تعداد طرح های معرفی شده یک هزار و 300 طرح گردشگری ، بوم گردی و صنایع دستی هستند که به مرحله پرداخت رسیده اند.

وی تصریح کرد: در استان گیلان ۱۰۵ هتل ، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان وجود دارند.

6029 /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید