جغد کمیاب پس از تیمار در طبیعت لنگرود رهاسازی شد


جغد کمیاب پس از تیمار در طبیعت لنگرود رهاسازی شد

لاهیجان-ایرنا-رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: یک بهله جغد انبار از گونه های کمیاب که توسط یکی از طبیعت دوستان تحویل این اداره شده بود، پس از درمان و اطمینان از سلامت جسمانی ، در زیستگاه اصلی و طبیعی رها سازی شد.

سید امین نجات روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : جغد انبار با نام علمی Tyto alba بیشترین گستردگی را میان جغدها دارد و گستردگی آن در میان سایر پرندگان نیز مثال زدنی است و این خانواده یکی از دو خانواده اصلی جغدها را تشکیل می‌دهد و به جغد سفید نیز معروف است و جزء پرندگان کمیاب و حمایت شده محسوب می شود.

وی افزود: این پرنده در مناطق باز با درختان پراکنده و در مناطق نیمه بیابانی و حاشیه ی جنگل ها به سرمی برد و اغلب نزدیک سکونت گاههای انسانی دیده می شود.

وی با بیان اینکه جغدها به عنوان گونه های حفاظت شده و شکار ممنوع به شمار می روند و نقش به سزایی در اکوسیستم های طبیعی و کنترل جمعیت جوندگان دارند ، از همه ی مردم خواست تا در حفاظت از این گونه کمیاب با ادارات حفاظت محیط زیست گیلان همکاری لازم را داشته باشند.

نجات همچنین از برگزاری دومین کارگروه مدیریت پسماند لنگرود خبرداد و اظهارداشت: دومین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان لنگرود در سال جاری با محوریت تفکیک زباله و وضعیت جایگاه دفن زباله آلمان لنگه برگزار شد که در این جلسه هریک از اعضای این گروه در خصوص معضلات پسماند و اجرای مصوبات قبلی کارگروه پسماند شهرستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان لنگرود یادآورشد : توجه به مسایل و مشکلات مربوط به حمل و نقل اصولی زباله ها و شیرابه ها، حمل و نقل و خاک پاشی زباله های آلمان لنگه لنگرود و وضعیت تعطیلی جایگاه زباله تالاب کیاکلایه امری ضروری است .

وی تصریح کرد: برنامه ریزی جهت تفکیک زباله نیازمند عزم و اراده ی مدیران اجرایی پسماند شهرستان مانند بخشداران،شهرداران و دهیاران است و چنانچه اهمیت پسماند مورد توجه مدیران اجرایی پسماند قرار گیرد می توان از مشکلات و معضلات ناشی از دفع غیر اصولی پسماند جلوگیری به عمل آورد.

شهرستان لنگرود در 60کیلومتری شهر رشت مرکز گیلان و 15کیلومتری شهر لاهیجان قرار دارد.

6029 /6030

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها