خرمدره در اقلیم گازی یک قرار گرفت


خرمدره در اقلیم گازی یک قرار گرفت

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، شهرستان خرمدره پس از سه سال در رده مناطق اقلیم یک (سردسیر) قرار گرفت و بهای گاز این شهرستان از این پس با تعرفه اقلیم یک محاسبه می‌شود.

رسول همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبقه بندی خرمدره در رده مناطق اقلیم ۲ و افزایش سه برابری تعرفه گاز مصرفی در این شهرستان یکی از دغدغه های جدی شهروندان بود.

وی با بیان اینکه اقلیم‌بندی یکی از شاخص های تاثیرگذار در محاسبه نرخ گاز مصرفی است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، گاز بهای مصرفی در پنج اقلیم تقسیم‌بندی و محاسبه می‌شود و بیشتر مناطق استان زنجان نیز جزو اقلیم یک طبقه بندی شده است ولی طی چند سال گذشته آنچه مردم شهرستان خرم دره را رنج می‌داد، قرارگیری خرم دره در اقلیم ۲ بود.
همتی گفت: مدیریت هواشناسی استان زنجان با آگاهی از این موضوع و خواسته بحق مردم و مسئولان شهرستان خرم دره، با حضور مکرر در پژوهشکده علوم جو سازمان هواشناسی کشور ضمن انعکاس خواست شهروندان این شهرستان، با ارائه دلایل و مستندات لازم و بیان شرایط اقلیمی حاکم بر شهرستان خرم دره و دفاع و تبیین وضعیت موجود، موفق به بازنگری سهمیه بندی گاز شهرستان خرم دره شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: بر اساس بازنگری جدید، آخرین وضعیت اعلام شده طبقه بندی اقلیمی شهرستان خرم دره از رده ۲ به رده یک تغییر یافت و خواست شهروندان و مسئولان شهرستان بعد از سال ها محقق شد.

شهرستان خرمدره با بیش از ۶۷ هزار نفر جمعیت در ۸۹ کیلومتری شرق زنجان واقع است.

/۶۰۸۵/۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)