رونق تولید باید اولویت طرح‌های پژوهشی باشد


رونق تولید باید اولویت طرح‌های پژوهشی باشد

کرمانشاه- ایرنا- معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری کرمانشاه با اشاره به تصویب محورهای کلان پژوهشی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: توجه به رونق تولید باید در اولویت طرح‌های پژوهشی باتوجه به اهمیت آن در کشور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشین کریمی روز سه‌شنبه در کارگروه پژوهش و فن‌آوری استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید تا نیمه اول آبان ماه چالش های پیش روی رونق تولید در استان را احصاء کرده و به کمیته های مربوطه برای بررسی عنوان و موضوع ارجاع دهند تا در دستور کار این کارگروه در راستای پژوهش قرار گیرد.

کریمی در ادامه به برگشت ۳۰ درصدی اعتبارات پژوهشی سال گذشته استان اشاره کرد و گفت: از هیچ دستگاهی امسال پذیرفته نیست، که اعتبارات پژوهشی را جذب نکند.

بهبود فضای کسب و کار، بررسی شرایط لازم در زمینه کشت آبی، باغات، دامپروری و شیلات به منظور اشتغالزایی، توسعه آموزش فنی حرفه ای و مهارت آموزی متناسب با نیاز نواحی مرزی و حاشیه شهرها، راهکارهای مناسب به منظور ارتقاء دانش بنیان کردن ظرفیت های تولید و کالا و خدمات با قابلیت صادرات، راهکارهای افزایش امنیت و کیفیت موادغذایی در راستای توسعه استان با تکیه بر سلامت و راهکارهای مناسب در خصوص ارتقاء وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی، اقدام های پیشگیرانه و اقدامات عملیاتی مداخله گرانه از جمله محورهای کلان پژوهشی استان کرمانشاه در سال ۹۸ است.

کل اعتبارات طرح‌های پژوهشی استان کرمانشاه در سال جاری، ۹۰۰ میلیون تومان است.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش روی بودن هفته پژوهش و فن آوری از کمیته های کارگروه پژوهش و فن آوری استان خواست باهم افزایی با دستگاه های اجرایی و مراکز علمی و پژوهشی، دانشگاه های استان باید این هفته را برای محققان و پژوهشگران باشکوه برگزار کنیم.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری کرمانشاه در پایان اظهار داشت: برای مدیریت هزینه‌های جشنواره پژوهشی استان و شورای پژوهشی دانش آموزی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری های شهرستان ها باید با هم افزایی یکدیگر برای کاهش هزینه ها همکاری کنند.

۳۲۰۹/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی